BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w BMW Serii 5 E60 i F10 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

BMW Serii 5 E60
Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
520 i 170KM 125kW

 

 

 

 

 

 

 

 

150 PLN

 

308 PLN

 

 

619 PLN

 

398 PLN

525 i 192KM 141kW
525 i 218KM 160kW
530 i 231KM 170kW 332 PLN 422 PLN
530 i 258KM 190kW 308 PLN 398 PLN
545 i 333KM 245kW 332 PLN 525 PLN 422 PLN
5.0 V10 507KM 373kW 415 PLN 774 PLN 505 PLN
Diesel
 
520d 163KM 120kW

 

308 PLN

 

619 PLN

 

398 PLN

520d 177KM 130kW
530 d 218KM 160kW

 

332 PLN

 

422 PLN

530 d 231KM 170kW 505 PLN
535 d 272KM 200kW
385 PLN 1055 PLN 475 PLN

 

BMW Serii 5 F10
Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
520i 184KM 135kW 185 PLN 305  PLN  425 PLN 455 PLN
528i 245KM 180kW 336 PLN 456  PLN  576 PLN 606 PLN
523i 204KM 150kW 182 PLN 302  PLN  422 PLN 452 PLN
528i 258KM 190kW 161 PLN 281 PLN  401 PLN 431 PLN
535i 306KM 225kW 323 PLN 443 PLN  563 PLN 593 PLN
550i 408KM 300kW 152 PLN 272  PLN  392 PLN 422 PLN
4.4 V8 560KM 412kW 96 PLN 216  PLN  336 PLN 366 PLN
530i 272KM 200kW 183 PLN 303  PLN  423 PLN 453 PLN
Diesel
 
518d 143KM 105kW 169 PLN 289  PLN  509 PLN 539 PLN
518d 150KM 110kW 185 PLN 305 PLN 425 PLN 455 PLN
520d 184KM 135kW 182 PLN 302 PLN 422 PLN 452 PLN
520d 190KM 140kW 323 PLN 443 PLN 563 PLN 593 PLN
525d 218KM 160kW 203 PLN 323 PLN 443 PLN 473 PLN
525d 204KM 150kW 223 PLN 343 PLN 463 PLN 493 PLN
530d 245KM 180kW 323 PLN 443 PLN 563 PLN 593 PLN
530d 258KM 190kW 223 PLN 343 PLN 463 PLN 493 PLN
535d 299KM 220kW 384 PLN 504 PLN 624 PLN 654 PLN
535d 313KM 230kW 345 PLN 465 PLN 585 PLN 615 PLN
Hybryda
 
ActiveHybrid 5 340KM 250kW 349 PLN 469 PLN 589 PLN 619 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 E60 i F10 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

BMW Serii 5 E60
Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
520 i 170KM 125kW

 

 

127 PLN

 

 

250 PLN

 

 

442 PLN

 

 

330 PLN

525 i 192KM 141kW
525 i 218KM 160kW
530 i 231KM 170kW
530 i 258KM 190kW
545 i 333KM 245kW

 

135 PLN

275 PLN 404 PLN 355 PLN
5.0 V10 507KM 373kW 272 PLN 505 PLN 352 PLN
Diesel
 
520d 163KM 120kW

 

 

127 PLN

 

250 PLN

 

398 PLN

 

330 PLN

520d 177KM 130kW
530 d 218KM 160kW
530 d 231KM 170kW 261 PLN 422 PLN 341 PLN
535 d 272KM 200kW
135 PLN 272 PLN 475 PLN 352 PLN

 

BMW Serii 5 F10
Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
520i 184KM 135kW 272 PLN 392  PLN  512 PLN 533 PLN
528i 245KM 180kW 166 PLN 286  PLN  506 PLN 536 PLN
523i 204KM 150kW 143 PLN 263  PLN  383 PLN 413 PLN
528i 258KM 190kW 166 PLN 286  PLN  406 PLN 436 PLN
535i 306KM 225kW 80 PLN 200  PLN  320 PLN 350 PLN
550i 408KM 300kW 117 PLN 237  PLN  357 PLN 387 PLN
4.4 V8 560KM 412kW 304 PLN 424  PLN  544 PLN 574 PLN
530i 272KM 200kW 143 PLN 263  PLN  383 PLN 413 PLN
Diesel
 
518d 143KM 105kW 89 PLN 169  PLN  289 PLN 319 PLN
518d 150KM 110kW 273 PLN 393  PLN 513 PLN 533 PLN
520d 184KM 135kW 143 PLN 263  PLN 383 PLN 413 PLN
520d 190KM 140kW 166 PLN 286  PLN 406 PLN 436 PLN
525d 218KM 160kW 272 PLN 392  PLN 512 PLN 533 PLN
525d 204KM 150kW 117 PLN 237  PLN 357 PLN 387 PLN
530d 245KM 180kW 143 PLN 263  PLN 383 PLN 413 PLN
530d 258KM 190kW 83 PLN 200  PLN 323 PLN 353 PLN
535d 299KM 220kW 185 PLN 305  PLN 425 PLN 455 PLN
535d 313KM 230kW 304 PLN 424  PLN 544 PLN 574 PLN
Hybryda
 
ActiveHybrid 5 340KM 250kW 273 PLN 393  PLN 513 PLN 543 PLN
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 5 E60 i F10 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 BMW Serii 5 E60 i F10 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany filtra paliwa

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany filtra paliwa

 Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany płynu chłodniczego

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13 silników...

więcej

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany filtra kabinowego

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany filtra kabinowego

 Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

 BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę