Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Audi A6 C6 i C7 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Audi A6 C6 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
2.0 TFSI 170KM 125kW |
320 PLN |
404 PLN |
|||
2.4 V6 24V 177KM 130kW | ||||||
3.2 V6 FSI 255KM 188kW | 309 PLN | 393 PLN | ||||
4.2 V8 40V 335KM 246kW | 320 PLN | 404 PLN | ||||
Diesel |
2.0 TDI 136KM 100kW |
309 PLN |
393 PLN |
|||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.7 V6 TDI 180KM 132kW | ||||||
2.7 V6 TDI 190KM 140kW | ||||||
3.0 V6 TDI 225KM 165kW | ||||||
3.0 V6 TDI 233KM 171kW | 320 PLN | 404 PLN | ||||
3.0 V6 TDI 240KM 177kW | 309 PLN | 393 PLN |
Audi A6 C7 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 310KM 228kW | 394 PLN | 544 PLN | ||
3.0 TFSI 300KM 221kW | 356 PLN | 506 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 292 PLN | 442 PLN | |||
2.0 TFSI 180KM 132kW | 222 PLN | 372 PLN | |||
2.8 FSI 204KM 150kW | 225 PLN | 375 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 245KM 180kW | 291 PLN | 441 PLN | ||
2.0 TDI 177KM 130kW | 188 PLN | 338 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 356 PLN | 506 PLN | |||
3.0 TDI 204KM 150kW | 224 PLN | 374 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 186 PLN | 336 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A6 C6 i C7 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Audi A6 C6 | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
2.0 TFSI 170KM 125kW |
227 PLN |
311 PLN |
|||
2.4 V6 24V 177KM 130kW | ||||||
3.2 V6 FSI 255KM 188kW | 214 PLN | 298 PLN | ||||
4.2 V8 40V 335KM 246kW | 227 PLN | 311 PLN | ||||
Diesel |
2.0 TDI 136KM 100kW |
214 PLN |
298 PLN |
|||
2.0 TDI 140KM 103kW | ||||||
2.7 V6 TDI 180KM 132kW | ||||||
2.7 V6 TDI 190KM 140kW | ||||||
3.0 V6 TDI 225KM 165kW | ||||||
3.0 V6 TDI 233KM 171kW | 227 PLN | 311 PLN | ||||
3.0 V6 TDI 240KM 177kW | 214 PLN | 298 PLN |
Audi A6 C7 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 310KM 228kW | 290 PLN | 440 PLN | ||
3.0 TFSI 300KM 221kW | 295 PLN | 445 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 236 PLN | 386 PLN | |||
2.0 TFSI 180KM 132kW | 153 PLN | 303 PLN | |||
2.8 FSI 204KM 150kW | 152 PLN | 302 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 245KM 180kW | 237 PLN | 387 PLN | ||
2.0 TDI 177KM 130kW | 127 PLN | 277 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 295 PLN | 445 PLN | |||
3.0 TDI 204KM 150kW | 152 PLN | 302 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 127 PLN | 277 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Audi A6 C6 i C7 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Audi A6 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A6 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Audi A6 to niemiecki samochód klasy premium, którego produkcja rozpoczęła się w 1994 roku i trwa do dzisiaj. Przez ten czas powstało 5 generacji tego modelu. Audi oznacza swoje generacje modelu A6 liczbą C i cyfrą. W ten sposób modele nazywane są Audi A6 C5, Audi A6 C6 itd. Auto...
Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7...
Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym odpowiednikiem Audi A4. Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Do oferty trafiło 16 silników benzynowych od 1.8 125KM do 4.2 V8 480KM oraz 7...
Audi A6 C6 to udoskonalona wersja swojego poprzednika. Model produkowano w latach 2004 – 2011. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla od 2.0 TDI 136KM do 3.0 V6 TDI 240KM.