Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Audi A4 B5 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.6 i 101KM 74kW | 78 PLN | 234 PLN | 382 PLN | 318 PLN | |
1.8 20V 125KM 92kW |
95 PLN |
253 PLN |
423 PLN |
337 PLN | ||
1.8 Turbo 180KM 132kW | 232 PLN | 316 PLN | ||||
1.8 20V Turbo 150KM 110kW | 104 PLN | 237 PLN | 321 PLN | |||
2.4 30V 165KM 121kW | 95 PLN | 232 PLN | 316 PLN | |||
2.6 150KM 110kW | 228 PLN | 312 PLN | ||||
2.8 30V 193KM 142kW | 232 PLN | 316 PLN | ||||
Diesel |
1.9 TDI 75KM 55kW |
87 PLN |
224 PLN |
382 PLN |
308 PLN |
|
1.9 TDI 90KM 66kW | ||||||
1.9 TDI 110KM 81kW | 217 PLN |
423 PLN |
301 PLN | |||
1.9 TDI 116KM 85kW |
95 PLN |
232 PLN |
316 PLN |
|||
2.5 TDI 150KM 110kW |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A4 B5 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Najtańsze |
Rekomendowane |
Premium | Średni koszt + wymiana |
|||
Benzyna |
1.6 i 101KM 74kW |
60 PLN |
120 PLN |
220 PLN |
204 PLN |
|
1.8 20V 125KM 92kW | ||||||
1.8 Turbo 180KM 132kW | 123 PLN | 207 PLN | ||||
1.8 20V Turbo 150KM 110kW |
120 PLN |
204 PLN |
||||
2.4 30V 165KM 121kW | ||||||
2.6 150KM 110kW | ||||||
2.8 30V 193KM 142kW | ||||||
Diesel |
1.9 TDI 75KM 55kW | |||||
1.9 TDI 90KM 66kW | ||||||
1.9 TDI 110KM 81kW | ||||||
1.9 TDI 116KM 85kW |
123 PLN |
207 PLN |
||||
2.5 TDI 150KM 110kW |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Audi A4 B5 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne było w nadwoziu sedan, kombi oraz cabrio. Kierowcy do wyboru mieli 18 silników benzynowych o pojemności od 1.6 do 2.8 oraz 8 silników diesla o pojemnościach 1.9 i 2.5 TDI.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Audi B8 jest kolejnym rozwinięciem swoich poprzedników, ponownie zwiększono rozmiar auta i dostosowano je do panujących trendów. Produkcja rozpoczęła się w 2007 roku, a zakończyła osiem lat później w roku 2015. Model B8 poddano liftingowi w 2012 roku. Oferowany był z silnikami benzynowymi...
Audi A4 B9 to już piąta generacja tego modelu segmentu D. Stanowi konkurencję dla BMW Serii 3, czy Mercedesa klasy C. Jego produkcja rozpoczęła się w 2015 roku i trwa do dziś. Dostępne nadwozia obejmują reprezentacyjnego sedana (Limousine) i rodzinne kombi (Avant) Model zakupić można zakupić z...
Produkcję generacji B6 rozpoczęto w 2000 roku. Auto w porównaniu do swojego poprzednika niewiele się zmieniło, stylistyka nawiązywała do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. W 2006 roku zakończono produkcję B6. W ofercie zaoferowano 12 silników benzynowych od 1.6 102 KM do 4.2 V8 344 KM....
Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM do 4.2 V8 FSI 420KM. W dieslach do dyspozycji były pojemności od najpopularniejszego 1.9 TDI do 3.0 V6 TDI.