Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Opel Corsa D i E wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Opel Corsa D | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW |
288 PLN |
372 PLN |
|||
1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW |
||||||
Diesel | 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW | 277 PLN | 361 PLN | |||
1.3 CDTI ECOTEC 90KM 66kW | 256 PLN | 340 PLN | ||||
1.7 CDTI ECOTEC 125KM 92kW | 213 PLN | 297 PLN |
Opel Corsa E | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Twinport 70KM 51kW | 144 PLN | 264 PLN | ||
1.4 Twinport 75KM 55kW | 144 PLN | 264 PLN | |||
1.4 Twinport 90KM 66kW | 166 PLN | 286 PLN | |||
1.4 Turbo 100KM 74kW | 190 PLN | 310 PLN | |||
1.4 Turbo 150KM 110kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW | 166 PLN | 286 PLN | |||
Diesel" |
1.3 CDTI 75KM 55kW | 144 PLN | 264 PLN | ||
1.3 CDTI 95KM 70kW | 166 PLN | 286 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Opla Corsa E dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Oplu Corsa D nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.
Opel Corsa E | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Twinport 70KM 51kW | 143 PLN | 263 PLN | ||
1.4 Twinport 75KM 55kW | 143 PLN | 263 PLN | |||
1.4 Twinport 90KM 66kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
1.4 Turbo 100KM 74kW | 246 PLN | 366 PLN | |||
1.4 Turbo 150KM 110kW | 309 PLN | 429 PLN | |||
1.4 Twinport LPGTEC 90KM 66kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
Diesel" |
1.3 CDTI 75KM 55kW | 143 PLN | 263 PLN | ||
1.3 CDTI 95KM 70kW | 230 PLN | 350 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Opla Corsa D i E wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Opel Corsa to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1982 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i pickup. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Peugeot 208, Renault Clio, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Opel Corsa pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Niegdyś do najpopularniejszych samochodów segmentu aut miejskich należał Opel Corsa C. Jego sylwetka jak na ówczesne czasy była nowoczesna, a cena auta przystępna. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w 2000 roku, a zakończyła się 6 lat później. Przyszły właściciel do wyboru miał nadwozie 3 i...
Opel Corsa to mały samochód klasy aut miejskich z segmentu B. Od 2019 roku obecna na rynku jest już 6 generacja, jednak ten artykuł skupia się na generacji 5 nazwanej E. Model konkuruje z takimi autami jak Skoda Fabia czy Renault Clio. Produkowany był w latach 2014-2019 z silnikami...
Samochód produkowany w latach 2006-2014 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Kierowca do wyboru ma 13 silników benzynowych o pojemności od 1.0 do 1.6 Turbo, oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.3 i 1.7.
Opel Corsa to mały samochód klasy aut miejskich z segmentu B. Od 2019 roku obecna na rynku jest już 6 generacja, jednak ten artykuł skupia się na generacji 5 nazwanej E. Model konkuruje z takimi autami jak Skoda Fabia czy Renault Clio. Produkowany był w latach 2014-2019 z silnikami...