Peugeot 407 - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do oferty trafiło 7 silników benzynowych od 116KM do 211KM oraz 6 silników diesla od 109KM do 204KM.

Peugeot 407 - Cena wymiany oleju silnikowego

Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarowanie ruchomych elementów silnika, oczyszczanie go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzanie wysokiej temperatury. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie. 

Ile kosztuje wymiana oleju silnikowego w Peugeot 407?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot'a 407 przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna


 




 
 1.8 16V 116KM 85kW 4,3 5W-40  135 PLN 27 PLN 222 PLN
 1.8 16V 125KM 92kW 4,3 5W-40 135 PLN 37 PLN 232 PLN
 2.0 16V 136KM 100kW 4,3 5W-40  135 PLN 28 PLN 223 PLN
2.0 16V 140KM 103kW 4,3 5W-40 135 PLN 36 PLN 231 PLN
2.2 16V 158KM 116kW 4,3 5W-40 135 PLN 25 PLN 220 PLN
3.0 V6 24V 211KM 155kW 4,8 5W-40 135 PLN 25 PLN 220 PLN
Diesel


 


 
1.6 HDi FAP 109KM 80kW  3,5  5W-30 115 PLN 38 PLN 213 PLN
2.0 HDi 136KM 100kW  5,3 5W-30 115 PLN 39 PLN 249 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 5,3 5W-30 150 PLN 39 PLN 249 PLN
2.2 HDi FAP 170KM 125kW 5,3 5W-30 150 PLN 38 PLN 248 PLN
2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW  5,8  5W-30 150 PLN 48 PLN 258 PLN

Cena filtra może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich producentów jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

Ile trwa wymiana oleju w Peugeot 407?

Wymiana oleju trwa 20 minut i wyceniona jest na ok. 60 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 5 litrów, stąd konieczność dokupienia jeszcze litrowej lub dwóch litrowych butelek oleju i w efekcie wyraźne zwiększenie kosztu całkowitego.Cena za robociznę może być także różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju silnikowego wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika, wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

Wiesz już wszystko na ten temat?

ZNAJDŹ WARSZTAT



Przeczytaj także

Peugeot 407 - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 407 - Cena serwisu klimatyzacji

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 407 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany filtra paliwa

Peugeot 407 - Cena wymiany filtra paliwa

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Peugeot 407 - Cena wymiany płynu chłodniczego

Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej generacji „407” sylwetka pojazdu znacznie się zmieniła. W 2008 roku samochód poddano liftingowi. Do oferty...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę