BMW X5 (E70, F15) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w BMW X5 E70 i F15 to średnio 457 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w BMW X5?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X5 E70 i F15 przedstawiono poniżej.

BMW X5 E70
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 3.0 si 272KM 200kW 6,5 5W-30 280 PLN 44 PLN 404 PLN
4.4 V8 M 555KM 408kW 8,5 5W-30 360 PLN 68 PLN 508 PLN
4.8 i 355KM 261kW 8 5W-30 320 PLN 65 PLN 465 PLN
Diesel 3.0 d 235KM 173kW 7,5 5W-30 320 PLN 58 PLN 458 PLN
xDrive30d 245KM 180kW 6,7 5W-30 280 PLN 65 PLN 425 PLN
3.0 sd 286KM 210kW 7,5 5W-30 320 PLN 57 PLN 457 PLN
xDrive40d 306KM 225kW 6,7 5W-30 280 PLN 68 PLN 428 PLN

 

BMW X5 F15
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna xDrive35i 306KM 225kW 6,5 5W-30 312 PLN 46 PLN 438 PLN
4.4 575KM 423kW 9,5 5W-30 408 PLN 87 PLN 575 PLN
xDrive50i 450KM 331kW 9,5 5W-30 408 PLN 87 PLN 575 PLN
Diesel xDrive25d 231KM 170kW 5 5W-30 222 PLN 75 PLN 377 PLN
xDrive30d 258KM 190kW 6,5 5W-30 312 PLN 64 PLN 456 PLN
xDrive40d 313KM 230kW 6,5 5W-30 312 PLN 64 PLN 456 PLN
M50d 381KM 280kW 6,5 5W-30 312 PLN 69 PLN 461 PLN
Hybryda xDrive40e 313KM 230kW 4,8 5W-30 234 PLN 51 PLN 365 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w BMW X5?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 BMW X5 E70 i F15 - Wymiana oleju

BMW X5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, Porsche Cayenne, Lexus RX i Mercedes-Benz ML. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

BMW X5 E53 - Cena ustawienia zbieżności kół

BMW X5 E53 - Cena ustawienia zbieżności kół

  Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.

więcej

BMW X5 E53 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW X5 E53 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.

więcej

BMW X5 E53 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

BMW X5 E53 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.

więcej

BMW X5 E53 - Cena wymiany świec żarowych

BMW X5 E53 - Cena wymiany świec żarowych

Największy z SUV-ów oferowanych przez BMW to model X5 E53. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2000 roku, a zakończono 6 lat później, w roku 2006. W ofercie było 5 silników benzynowych o mocach od 231KM do 360KM oraz 2 silniki diesla o mocy 184KM i 218KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę