Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Golf V, VI i VII to średnio 294 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.
Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Golf V, VI i VII przedstawiono poniżej.
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.4 i 16V 75KM 55kW | 3,2 | 5W-30 | 150 PLN | 25 PLN | 255 PLN |
1.4 FSI 90KM 66kW | 3,2 | 5W-30 | 150 PLN | 49 PLN | 279 PLN | |
1.4 TSI 122KM 90kW | 3,6 | 5W-30 | 150 PLN | 53 PLN | 283 PLN | |
1.6 i 102KM 75kW | 4,5 | 5W-30 | 150 PLN | 32 PLN | 262 PLN | |
1.6 FSI 115KM 85kW | 4,5 | 5W-30 | 150 PLN | 55 PLN | 285 PLN | |
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | 4,3 | 5W-30 | 150 PLN | 33 PLN | 263 PLN |
2.0 TDI 140KM 103kW | 3,8 | 5W-30 | 150 PLN | 36 PLN | 266 PLN |
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.2 TSI 105KM 77kW | 3,9 | 5W-30 | 166 PLN | 52 PLN | 298 PLN |
1.4 80KM 59kW | 3,2 | 5W-30 | 136 PLN | 28 PLN | 244 PLN | |
1.4 TSI 122KM 90kW | 3,6 | 5W-30 | 153 PLN | 52 PLN | 285 PLN | |
1.4 TSI 160KM 118kW | 3,6 | 5W-30 | 153 PLN | 52 PLN | 285 PLN | |
1.6 102KM 75kW | 4,5 | 5W-30 | 192 PLN | 28 PLN | 300 PLN | |
2.0 TSI R 270KM 199kW | 4,7 | 5W-30 | 208 PLN | 65 PLN | 353 PLN | |
2.0 TSI GTI 210KM 154kW | 4,6 | 5W-30 | 200 PLN | 65 PLN | 345 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW | 4,3 | 5W-30 | 176 PLN | 31 PLN | 287 PLN |
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW | 4,3 | 5W-30 | 176 PLN | 31 PLN | 287 PLN | |
2.0 TDI 110KM 81kW | 4,3 | 5W-30 | 176 PLN | 31 PLN | 287 PLN | |
2.0 TDI-CR DPF 140KM 103kW | 4,3 | 5W-30 | 176 PLN | 31 PLN | 287 PLN | |
2.0 TDI-CR DPF GTD 170KM 125kW | 4,3 | 5W-30 | 176 PLN | 31 PLN | 287 PLN |
Paliwo | Silnik | Ilość oleju [L] | Specyfikacja |
Średnia cena oleju |
Średnia cena filtra | Średni koszt + wymiana |
Benzyna | 1.0 TSI 110KM 81kW | 4 | 5W-30 | 171 PLN | 35 PLN | 286 PLN |
1.2 TSI BlueMotion Technology 110KM 81kW | 4 | 5W-30 | 171 PLN | 35 PLN | 286 PLN | |
1.4 TSI 122KM 90kW | 4 | 5W-30 | 171 PLN | 35 PLN | 286 PLN | |
1.4 TSI 140KM 103kW | 4 | 5W-30 | 171 PLN | 35 PLN | 286 PLN | |
1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW | 4 | 5W-30 | 171 PLN | 35 PLN | 286 PLN | |
1.5 TSI BMT 130KM 96kW | 4,3 | 5W-30 | 192 PLN | 35 PLN | 307 PLN | |
Diesel | 1.6 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW | 4,6 | 5W-30 | 211 PLN | 42 PLN | 333 PLN |
1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW | 4,6 | 5W-30 | 211 PLN | 42 PLN | 333 PLN | |
2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology 150KM 110kW | 4,6 | 5W-30 | 211 PLN | 42 PLN | 333 PLN | |
2.0 TDI-CR BlueMotion Technology 184KM 135kW | 4,7 | 5W-30 | 220 PLN | 42 PLN | 342 PLN |
Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.
Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.
Volkswagen Golf to auto klasy niższej średniej segmentu C, który produkowany jest od 1974 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, kabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i30, Opel Astra, Ford Focus, Toyota Auris, Peugeot 308 i Renault Megane. Volkswagen Golf pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla, hybrydowym oraz elektrycznym.
Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.
Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.
Typ | Syntetyczny | Półsyntetyczny | Mineralny |
Skład | syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi | 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego | mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny |
Plusy | najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur, | kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie | nie obciążają uszczelnień leciwych silników |
Minusy | zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena, | trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego | szybki spadek wydajności i lepkości |
Specyfikacja | 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 | 10W-40, 10W-60 | 15W-40, 15W-50 |
Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?
Specyfikacja | Temperatura pompowalności | Zastosowanie |
0W-20 | -40°C | łatwe uruchamianie zimą, do starych silników |
5W-30 | -35°C | niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej |
10W-40 | -30°C | popularna, uniwersalna lepkość |
15W-50 | -25°C | wysoka lepkość w ciepłych klimatach |
20W-60 | -20°C | olej do silników sportowych |
Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km.
Volkswagen Golf to jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiego producenta rozpoznawanych na całym świecie. Auto klasy kompakt konkurujące z Fordem Focusem, Oplem Astrą czy Toyotą Corollą. Obecna jest już ósma generacja modelu, a omawiana siódma jego wersja produkowana była w latach...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką napędową, a...
Volkswagenem Golf IV jest obecnie jednym z najpopularniejszych samochodów poszukiwanych w internecie. Produkowany w latach 1997-2006 w nadwoziach hatchback, kombi i cabrio, oraz sedan. Auto posiada pokaźną listę silników do wyboru, od pojemności 1.4 będąca bardzo popularną jednostką...