Wibracje i drżenie samochodu podczas skręcania jest ściśle powiązane z układem kierowniczym i układem zawieszenia. Za generowanie drgań może odpowiadać niski poziom płynu hydraulicznego w układzie kierowniczym, awaria pompy wspomagania, skręcony lub zablokowany przewód wspomagania, jak również zużyte łożysko koła czy mechanizm różnicowy. Lekceważenie problemu może prowadzić do dalszych uszkodzeń.
Możliwość płynnego i gładkiego skręcania samochodem jest nieodłącznym elementem komfortowej jazdy. Jeżeli wszystkie systemy w samochodzie działają poprawnie, to nie powinny być z tym problemu. Jeżeli jednak wyczuwalne są drgania na samochodzie podczas skręcania, lub na samej kierownicy czy fotelu, można spodziewać się, że dzieje się coś niedobrego. Warto zwrócić uwagę także na wszelkie występujące stuki, puki i jęki samochodu.
Gdy kierowca skręca kierownicą wprawia w ruch kolumnę kierownicy, która dalej porusza przekładnią kierowniczą. Przekładnia i pompa wspomagania do swojej pracy wymagają odpowiedniej ilości płynu hydraulicznego. Proces skręcania angażuje także inne elementy samochodu takie jak: kolumny zawieszenia, sprężyny, łączniki i inne. Można powiedzieć, że skręcanie angażuje praktycznie prawie wszystkie elementy zawieszenia i układu kierowniczego przedniej osi.
Należy zatem zdać sobie sprawę, że nie dość, że wymienione elementy muszą spełniać swoje zadanie to muszą być wyjątkowo wytrzymałe. Podczas pokonywania zakrętów masa samochodu przemieszcza się i elementy zostają bardziej lub mniej obciążone. Siły, które odczuwalne są przez kierowcę na zakręcie oddziałuje także na cały samochód.
Mechanik będzie musiał wykonać jazdę próbną w celu zlokalizowania i rozpoznania drżenia. Następnie mechanik sprawdza podzespoły, skupiając się na układzie kierowniczym oraz zawieszeniu.
Kierowca powinien mieć możliwość płynnego i gładkiego skręcania samochodem bez odczuwania dziwnych zjawisk. Jeżeli podczas skręcania wyczuwalne są drgania to samochód powinien zostać sprawdzony przez mechanika. Wspomniane symptomy mogą oznaczać usterki związane z kilkoma elementami włączając łożysko koła czy pompę wspomagania układu kierowniczego.
Wyciek płynu ze wspomagania układu kierowniczego powinien być jak najszybciej zdiagnozowany przez mechanika. Jazda z brakiem płynu hydraulicznego w układzie kierowniczym może doprowadzić do szybkiego zużycia elementów i drogiej naprawy. Płyn hydrauliczny może wyciekać przez pompę...