Zapach oleju w kabinie ma zły wpływ na kierowcę i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Powodem może być wyciekający olej na kolektor wydechowy. Olej silnikowy ulega spaleniu, a jego opary zostają zassane do wnętrza samochodu. W celu określenia miejsca wycieku należy jak najszybciej umówić się do warsztatu. Zwlekanie może spowodować poważniejsze usterki.
Zapach oleju silnikowego w kabinie pasażerów to jedna z ostatnich rzeczy jakie są pożądane podczas podróżowania samochodem. Brzydki zapach nie tylko sprawia, że jazda samochodem jest niekomfortowa, ale także może rozpraszać i doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Może być to spowodowane tak błahą rzeczą jak niedbała wymiana oleju, ale także może oznaczać przeciekającą uszczelkę. Niezależnie od faktycznej przyczyny, usterka powinna być zdiagnozowana i naprawiona przed kolejną podróżą.
Głównym zadaniem oleju jest smarowanie współpracujących części silnika. Suche połączenie tych elementów doprowadziłoby do ich przegrzania i szybkiego zużycia.
Olej silnikowy swoją drogę rozpoczyna w misce olejowej. Pojemność miski zależy od konkretnego modelu silnika. Po uruchomieniu silnika pompa olejowa zasysa olej rurą ssącą i podaje go do filtra oleju, który oczyszcza go z zanieczyszczeń. Z filtra olej kierowany jest do kanałów olejowych. Następnie przepływa on przez współpracujące elementy i wraca do miski olejowej.
Uszczelki puszczają w wyniku wysokiej temperatury silnika, która sprawdza że robią się kruche i twarde. Im starszy jest silnik, tym większa szansa na przeciekającą uszczelkę.
Mechanik sprawdza potencjalne miejsca wycieku, połączenie filtra i korka miski olejowej. Po zidentyfikowaniu usterki przystępuje do naprawy.
Przebywanie w atmosferze pełnej oparów oleju źle wpływa na organizm i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Wyciek oleju z początku nie musi być drogą i niebezpieczną awarią, jednak zwlekanie z jego naprawą może doprowadzić do poważnych usterek.
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Honda Civic, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 308 i...
Druga generacja Toyoty Rav4 ukazała się pierwszy raz w 2000 roku. Samochód w porównaniu do wcześniejszej generacji lekko się powiększył, a jego sylwetka została odświeżona. W 2004 roku auto przeszło facelifting, a dwa lata póżniej zakończono jego produkcję. Toyota Rav4 II oferowała 2...
Volkswagen Polo IV to młodszy brat Polo III, który upodobnił się w pewnym stopniu do jeszcze mniejszego modelu Lupo. Produkowany był aż 10 lat w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją, od 1999 do 2009. Kierowcom pozostawiono do wyboru aż 14 silników benzynowych, gdzie najsłabszy 1.2...
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback, sedan, kombi i kabriolet. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, Lexus IS, Mercedes-Benz klasy C,...