Zapach oleju w kabinie ma zły wpływ na kierowcę i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Powodem może być wyciekający olej na kolektor wydechowy. Olej silnikowy ulega spaleniu, a jego opary zostają zassane do wnętrza samochodu. W celu określenia miejsca wycieku należy jak najszybciej umówić się do warsztatu. Zwlekanie może spowodować poważniejsze usterki.
Zapach oleju silnikowego w kabinie pasażerów to jedna z ostatnich rzeczy jakie są pożądane podczas podróżowania samochodem. Brzydki zapach nie tylko sprawia, że jazda samochodem jest niekomfortowa, ale także może rozpraszać i doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Może być to spowodowane tak błahą rzeczą jak niedbała wymiana oleju, ale także może oznaczać przeciekającą uszczelkę. Niezależnie od faktycznej przyczyny, usterka powinna być zdiagnozowana i naprawiona przed kolejną podróżą.
Głównym zadaniem oleju jest smarowanie współpracujących części silnika. Suche połączenie tych elementów doprowadziłoby do ich przegrzania i szybkiego zużycia.
Olej silnikowy swoją drogę rozpoczyna w misce olejowej. Pojemność miski zależy od konkretnego modelu silnika. Po uruchomieniu silnika pompa olejowa zasysa olej rurą ssącą i podaje go do filtra oleju, który oczyszcza go z zanieczyszczeń. Z filtra olej kierowany jest do kanałów olejowych. Następnie przepływa on przez współpracujące elementy i wraca do miski olejowej.

Uszczelki puszczają w wyniku wysokiej temperatury silnika, która sprawdza że robią się kruche i twarde. Im starszy jest silnik, tym większa szansa na przeciekającą uszczelkę.
Mechanik sprawdza potencjalne miejsca wycieku, połączenie filtra i korka miski olejowej. Po zidentyfikowaniu usterki przystępuje do naprawy.
Przebywanie w atmosferze pełnej oparów oleju źle wpływa na organizm i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Wyciek oleju z początku nie musi być drogą i niebezpieczną awarią, jednak zwlekanie z jego naprawą może doprowadzić do poważnych usterek.
Toyota Corolla to auto osobowe segmentu B, które jest produkowane od 1966 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 12 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan, kombi, liftback i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Honda Civic, Mitshubishi Lancer, Volkswagen Jetta, Mazda 3 i...
BMW X5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1999 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Audi Q7, Porsche Cayenne, Lexus RX i Mercedes-Benz ML. BMW pojawia się z napędem...
Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Opel Corsa, Peugeot 208, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i...
Volkswagen Sharan to auto typu van klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1995 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van. Głównymi konkurentami modelu jest Chrysler Voyager, Fiat Ulysee, Opel Sintra, Peugeot 807, Renault Espace i...