Zapach oleju w kabinie ma zły wpływ na kierowcę i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Powodem może być wyciekający olej na kolektor wydechowy. Olej silnikowy ulega spaleniu, a jego opary zostają zassane do wnętrza samochodu. W celu określenia miejsca wycieku należy jak najszybciej umówić się do warsztatu. Zwlekanie może spowodować poważniejsze usterki.
Zapach oleju silnikowego w kabinie pasażerów to jedna z ostatnich rzeczy jakie są pożądane podczas podróżowania samochodem. Brzydki zapach nie tylko sprawia, że jazda samochodem jest niekomfortowa, ale także może rozpraszać i doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Może być to spowodowane tak błahą rzeczą jak niedbała wymiana oleju, ale także może oznaczać przeciekającą uszczelkę. Niezależnie od faktycznej przyczyny, usterka powinna być zdiagnozowana i naprawiona przed kolejną podróżą.
Głównym zadaniem oleju jest smarowanie współpracujących części silnika. Suche połączenie tych elementów doprowadziłoby do ich przegrzania i szybkiego zużycia.
Olej silnikowy swoją drogę rozpoczyna w misce olejowej. Pojemność miski zależy od konkretnego modelu silnika. Po uruchomieniu silnika pompa olejowa zasysa olej rurą ssącą i podaje go do filtra oleju, który oczyszcza go z zanieczyszczeń. Z filtra olej kierowany jest do kanałów olejowych. Następnie przepływa on przez współpracujące elementy i wraca do miski olejowej.

Uszczelki puszczają w wyniku wysokiej temperatury silnika, która sprawdza że robią się kruche i twarde. Im starszy jest silnik, tym większa szansa na przeciekającą uszczelkę.
Mechanik sprawdza potencjalne miejsca wycieku, połączenie filtra i korka miski olejowej. Po zidentyfikowaniu usterki przystępuje do naprawy.
Przebywanie w atmosferze pełnej oparów oleju źle wpływa na organizm i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Wyciek oleju z początku nie musi być drogą i niebezpieczną awarią, jednak zwlekanie z jego naprawą może doprowadzić do poważnych usterek.
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Produkowany w latach 1994-2001 zwinny, miejski Volkswagen Polo III zajął 2 miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód roku. Model został odświeżony w 1999 roku przechodząc facelifting. Jego kuzynem jest równie popularny Seat Ibiza. Do dyspozycji kierowców pozostawiono 13 silników...
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku. W ofercie znalazło się 5 silników benzynowych o mocach od 102KM do 170KM oraz 7 silnikow...
Audi A3 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, cabriolet i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 1, Citoren DS4, Lexus CT, Mercedes-Benz klasy A i Volvo V40....