Co zrobić, gdy nie działają wycieraczki?

 O usterce wycieraczek kierowca dowiaduje się w najmniej odpowiednim momencie - wtedy gdy ich potrzebuje. Usterkę może powodować przepalony bezpiecznik, uszkodzony przełącznik wycieraczek, awaria silniczka lub mechanizmu i ramion wycieraczek. Lepiej nie ryzykować jazdą z brudną szybą i jak najszybciej umówić się do warsztatu.

Znajdź warsztat i umów naprawę wycieraczek

Przeglądaj 174434 opinie o warsztatach samochodowych,
wybierz sprawdzony i polecany przez innych kierowców warsztat samochodowy

UMÓW NAPRAWĘ WYCIERACZEK

Jeżeli właśnie odkryłeś, że wycieraczki w Twoim samochodzie nie działają, to pewnie stało się to w najgorszym z możliwych momentów – wtedy kiedy ich potrzebujesz. Jazda z niesprawnymi wycieraczkami powodować będzie znaczny stres i przyczynia się do zmniejszenia bezpieczeństwa na drodze.

Jak to działa:

Układ wycieraczek jest prostszy niż może się wydawać i składa się zaledwie z kilku elementów. Prąd do zasilenia wycieraczek doprowadzony jest za pomocą przewodów. Ich pracą reguluje bezpiecznik, który włącza wycieraczki gdy odpowiednio ustawimy włącznik lub dźwignię, zależnie od modelu samochodu. Ruch obrotowy mechanizmu został zamieniony na ruch posuwisto zwrotny wycieraczek za pomocą obrania punktu obrotu w postaci trzpienia do którego mocowane są ramiona. Na końcu ramion znajdują się pióra wycieraczek. Jeżeli którykolwiek z elementów ulegnie uszkodzeniu, wycieraczki przestaną spełniać swoją funkcję.

wycieraczki

Przyczyny usterki:

  • Uszkodzony włącznik/dźwignia wycieraczekprzełącznik wycieraczek spełnia także wiele innych funkcji w samochodzie. Może dojść do jego wewnętrznego uszkodzenia, które spowoduje przerwanie połączenia między zasilaniem, a silniczkiem wycieraczek.
  • Przepalony bezpiecznika – jeżeli dojdzie do przepalenia bezpiecznika, prąd nie dopłynie do silniczka wycieraczek. Jeżeli powodem usterki będzie właśnie przepalony bezpiecznik, podczas próby włączenia wycieraczek nie zobaczymy żadnej oznaki pracy układu.
  • Awaria silniczka wycieraczek – uszkodzenie silniczka także pozbawi kierowcę możliwości używania wycieraczek. Awaria ta może objawiać się jakimś dźwiękiem, ale nie zawsze. Jeżeli jego niedomaganie dopiero się zacznie, może być słychać jego pracę, jednak gdy dojdzie do kompletnego uszkodzenia, kierowca nie usłyszy nic. Naprawę lub wymianę silniczka wycieraczek warto zlecić wykwalifikowanemu mechanikowi, ponieważ brak wiedzy może doprowadzić do dalszych uszkodzeń.
  • Uszkodzone ramie lub trzpień mechanizmu wycieraczek – jeżeli dojdzie do uszkodzenia wymienionych elementów, kierowca będzie słyszał pracę silniczka, jednak nie dojdzie do poruszenia wycieraczek. Jako, że układ wycieraczek składa się z zaledwie kilku elementów, mechanik nie powinien mieć problemu ze zidentyfikowaniem przyczyny usterki.

Jak to się robi:

Mechanik sprawdza stan bezpieczników, poprawność działania silniczka i dźwigni sterowania. Zostaje także sprawdzony mechanizm i ramiona wycieraczek.

Jak to jest ważne?

Gdy jest ładna pogoda nikt nie zwraca uwagi na działanie wycieraczek, jednak można wpaść w poważne tarapaty, gdy nagle zaskoczy nas pogoda. Brak dostatecznej widoczności znacznie zmniejsza bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem, jak i pozostałych uczestników ruchu. Najlepiej jak najszybciej od momentu zauważenia usterki umówić się do warsztatu samochodowego, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy może zmienić się pogoda.

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW NAPRAWĘ WYCIERACZEK

Przeczytaj także

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

BMW X6 E71 - Koszty naprawy zawieszenia pneumatycznego

 Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane jest auto. Kluczowe znaczenie ma również fakt jak często samochód przewozi ciężkie przedmioty....

więcej

Ford Focus Mk3 - Cena wymiany świec zapłonowych

Ford Focus Mk3 - Cena wymiany świec zapłonowych

 Ford Focus trzeciej generacji przypomina dobrze odświeżoną sylwetkę swojego poprzednika. Produkcja samochodu rozpoczęła się w 2010 roku. W ofercie przedstawiono 19 jednostek benzynowych i 13 diesli, ofertę otwiera silnik 1.0 EcoBoost generujący aż 100KM.

więcej

Mitsubishi ASX I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mitsubishi ASX I - Cena wymiany klocków hamulcowych

  Model ASX to mniejsza wersja Outlander'a i chociaż jego produkcja trwa zaledwie 9 lat, bo od 2010 roku, to model przeszedł już 3 faceliftingi, w roku 2015, 2016 i 2019. Ten najmłodszy dość znacznie różni się od debiutanta. Do dyspozycji klientów pozostawiono 3 silniki benzynowe o...

więcej

Seat Leon I - Cena wymiany płynu hamulcowego

Seat Leon I - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników benzynowych o mocach od 55KM do 150KM oraz 6 silników diesla od 50KM do 110KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat