Nierównomierne zużycie bieżnika opony jest oznaką, że koła nie są poprawnie ustawione w stosunku do drogi. Za zmianę położenia koła odpowiadać może kilka czynników. Źle ustawiona geometria kół, zużyte sprężyny zawieszenia, czy zużyte przeguby napędowe i wahacze. Nierównomierne zużyte bieżnika może też być spowodowane zbyt niskim, lub zbyt wysokim ciśnieniem w oponie. Jazda samochodem w takim stanie powoduje dużo szybsze zużycie opon i nieprzewidywalne zachowania na drodze.
Nierównomierne zużycie bieżnika opony zawsze stanowi powód do niepokoju. Jeżeli ma miejsce taka sytuacja, oznacza to, że koła nie są prawidłowo ustawione w stosunku do drogi. Zużyte opony są bardziej narażone na niespodziewany wybuch w trakcie jazdy, stanowiąc spore zagrożenie dla uczestników ruchu. Nadmierne zużycie krawędzi opon nie jest niczym normalnym i podlega kontroli w warsztacie samochodowym.
Samochód jest tak zaprojektowany, aby utrzymywał kontakt z drogą wszystkimi kołami pod odpowiednim kątem. Odpowiada za to odpowiednia geometria ustawienia kół. Po pewnym czasie i z różnych powodów geometria kół może ulec zmianie, zmuszając kierowcę do zlecenia jej ponownego ustawienia. Odpowiednie ustawienie geometrii umożliwia wspólną pracę wszystkich czterech kół, współgranie z zawieszeniem i sprawniejsze skręcanie. Wpływa także na wydłużenie trwałości opon.

Nierówne zużycie bieżnika opony jest prawie zawsze spowodowane złą geometrią kół. Może się jednak zdarzyć, że problemem nie będzie geometria, a coś zupełnie innego.
Mechanik dokładnie sprawdza zawieszenie i sprężyny w celu zlokalizowania powodu nierównomiernego zużycia bieżnika. Jeżeli okaże się, że jest problem z zawieszeniem lub zużytymi obniżonymi sprężynami, należy najpierw naprawić tę usterkę, zanim odda się samochód na ustawianie geometrii kół.
Każda usterka związana z oponami jest niezwykle ważna. Opony z nierównomiernym zużyciem bieżnika podatne są na pęknięcie, a samochód nie porusza się w sposób prawidłowy. Ponad to, nierównomierne zużycie bieżnika może oznaczać poważniejszą usterkę, niż tylko przestawiona geometria kół. Im szybciej samochód zostanie skontrolowany przez mechanika, tym niższy może okazać się koszt naprawy.
Samochód produkowany w latach 2006-2014 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Kierowca do wyboru ma 13 silników benzynowych o pojemności od 1.0 do 1.6 Turbo, oraz 7 silników diesla o pojemnościach 1.3 i 1.7.
Hyundai i30 to zastępca modelu Elantra w segmencie C. Płytę podłogową dzieli z Kią Ceed, a produkcja jego pierwszej generacji trwała w latach 2007-2011. Kierowcy do wyboru mieli 6 silników benzynowych, gdzie najsłabszy 1.4 generował 90KM a najmocniejszy 2.0 143KM. Diesle były 4. 3 wersje...
W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...
Toyotę Yaris drugiej generacji produkowano w latach 2005 - 2011. W porównaniu do swojego poprzednika sylwetkę auta zmodernizowano, lecz pomimo to przypominała Toyotę I generacji. Pojazd sklasyfikowano jako auto małe. W 2009 roku Yaris II podano faceliftingowi. Do oferty trafiły 3 silniki...