Nierównomierne zużycie bieżnika opony jest oznaką, że koła nie są poprawnie ustawione w stosunku do drogi. Za zmianę położenia koła odpowiadać może kilka czynników. Źle ustawiona geometria kół, zużyte sprężyny zawieszenia, czy zużyte przeguby napędowe i wahacze. Nierównomierne zużyte bieżnika może też być spowodowane zbyt niskim, lub zbyt wysokim ciśnieniem w oponie. Jazda samochodem w takim stanie powoduje dużo szybsze zużycie opon i nieprzewidywalne zachowania na drodze.
Nierównomierne zużycie bieżnika opony zawsze stanowi powód do niepokoju. Jeżeli ma miejsce taka sytuacja, oznacza to, że koła nie są prawidłowo ustawione w stosunku do drogi. Zużyte opony są bardziej narażone na niespodziewany wybuch w trakcie jazdy, stanowiąc spore zagrożenie dla uczestników ruchu. Nadmierne zużycie krawędzi opon nie jest niczym normalnym i podlega kontroli w warsztacie samochodowym.
Samochód jest tak zaprojektowany, aby utrzymywał kontakt z drogą wszystkimi kołami pod odpowiednim kątem. Odpowiada za to odpowiednia geometria ustawienia kół. Po pewnym czasie i z różnych powodów geometria kół może ulec zmianie, zmuszając kierowcę do zlecenia jej ponownego ustawienia. Odpowiednie ustawienie geometrii umożliwia wspólną pracę wszystkich czterech kół, współgranie z zawieszeniem i sprawniejsze skręcanie. Wpływa także na wydłużenie trwałości opon.

Nierówne zużycie bieżnika opony jest prawie zawsze spowodowane złą geometrią kół. Może się jednak zdarzyć, że problemem nie będzie geometria, a coś zupełnie innego.
Mechanik dokładnie sprawdza zawieszenie i sprężyny w celu zlokalizowania powodu nierównomiernego zużycia bieżnika. Jeżeli okaże się, że jest problem z zawieszeniem lub zużytymi obniżonymi sprężynami, należy najpierw naprawić tę usterkę, zanim odda się samochód na ustawianie geometrii kół.
Każda usterka związana z oponami jest niezwykle ważna. Opony z nierównomiernym zużyciem bieżnika podatne są na pęknięcie, a samochód nie porusza się w sposób prawidłowy. Ponad to, nierównomierne zużycie bieżnika może oznaczać poważniejszą usterkę, niż tylko przestawiona geometria kół. Im szybciej samochód zostanie skontrolowany przez mechanika, tym niższy może okazać się koszt naprawy.
Citroen C3 II pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku. Samochód zachował charakterystyczny kształt po swoim poprzedniku. C3 II dostępna była w dwóch wersjach: hatchback oraz minivan. W 2013 roku samochód przeszedł facelifting jak i również zakończono jego produkcję. W ofercie znalazło się...
Audi A6 C6 to udoskonalona wersja poprzedniej generacji C5. Produkcja modelu ruszyła w 2004 roku i trwała 7 lat. Przez ten czas samochód oferowany był z 10 silnikami benzynowymi od 2.0 TFSI do 5.2 V10 FSI 435KM oraz 8 silnikami diesla. Najmniejszy o pojemności 2.0 TDI 136KM a największy...
Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V III oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.
Renault Clio II to popularny mały samochód miejski. Jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku i trwała aż do 2010. Dostępny był w nadwoziach hatchback oraz sedan. Najmniejszy silnik benzynowy to 1.1 o mocy 58 KM, a największy 3.0 V6 255 KM, który przy tej masie samochodu zmienia go w...