Podwyższona prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym może być oznaką usterki. Warto sprawdzić, czy prędkość obrotowa wraca do normy po rozgrzaniu silnika. Problem może powodować uszkodzony silniczek krokowy, nieszczelności w podciśnieniu, awaria komputera czy uszkodzona przepustnica.
Można powiedzieć, że praca silnika na biegu jałowym w pewnym zakresie pokazuje stan jednostki napędowej. Jakiekolwiek zawahania czy utrzymywanie nieprawidłowej prędkości obrotowej odbiega od normy. Problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym może być spowodowany błahostką w postaci uszkodzonego bezpiecznika, ale także bardziej skomplikowaną usterką jak nieszczelny przewód podciśnienia.
Prędkość biegu jałowego to prędkość obrotowa silnika z jaką pracuje, gdy napęd jest rozłączony a pedał przyspieszenia nie wciśnięty. Mierzona jest ona w ilości wykonanych obrotów na minutę. Silnik przeciętnego samochodu osobowego utrzymuje prędkość na biegu jałowym na poziomie 600-1000 obr/min.
Silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, określany także silniczkiem krokowym odpowiada za utrzymanie odpowiedniej prędkości obrotowej podczas swobodnej pracy silnika.
Obciążenie silnika różnymi akcesoriami czy wyposażeniem samochodu w postaci klimatyzacji prowadzi do obniżenia jego prędkości obrotowej. W celu kompensacji utraty energii z powodu zasilania tych urządzeń, silnik podnosi prędkość obrotową biegu jałowego.

Usterka związana z podwyższoną prędkością obrotową silnika powinna być jak najszybciej skontrolowana przez mechanika. Warto zwrócić uwagę na to, czy podwyższona prędkość obrotowa silnika występuje również po jego rozgrzaniu. Jeżeli mimo rozgrzania, prędkość obrotowa nie spada do normalnej wartości, należy umówić się na wizytę do warsztatu samochodowego.
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Ford Galaxy to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest SEAT Alhambra i Volkswagen Sharan. Ford Galaxy pojawia się z napędem spalinowym...
Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz...
Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...