Honda City V i VI - Cena serwisu klimatyzacji

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Honda City?

Pojemność klimatyzacji Honda City V
Paliwo Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna  1.3 95KM 70kW   400-450  R134a
 1.4 i 83KM 61kW
 1.5 i 16V 105KM 77kW

 

Pojemność klimatyzacji Honda City VI
Paliwo Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna  1.4 i 100KM 74kW   400-450  R134a

Honda City V i VI - Cena serwisu klimatyzacji

Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy City jest Dacia Logan, Skoda Fabia, Renault Thalia czy Fiat Linea.

Ile kosztuje napełnienie klimatyzacji?

Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.

Jak napełnić klimatyzację w samochodzie?

Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.

Czynnik chłodniczy R134a, a HFO-1234af

Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.

Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.

Jak często napełniać klimatyzację w samochodzie?

Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.

Gdzie nabić klimatyzację samochodową?

 

Przeczytaj także

Honda City V i VI - Cena wymiany klocków hamulcowych

Honda City V i VI - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...

więcej

Honda City V i VI - Cena wymiany oleju silnikowego

Honda City V i VI - Cena wymiany oleju silnikowego

 Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...

więcej

Honda City V i VI - Cena wymiany rozrządu

Honda City V i VI - Cena wymiany rozrządu

 Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...

więcej

Honda City V i VI - Cena wymiany sprzęgła

Honda City V i VI - Cena wymiany sprzęgła

 Honda City to mały miejski sedan z segmentu B. Jego produkcja zaczęła się w 1981 roku i trwała do 2011. City to alternatywa dla modelu Jazz, która produkowana jest do dzisiaj. W modelu City V i VI generacji występowały silniki benzynowe o pojemności 1.3, 1.4 i 1.5. Konkurencją dla Hondy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę