W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] |
Typ |
|||
R1234yf |
||||||
Benzyna | 1.4 TSI 125KM 92kW |
440-460 |
||||
1.4 TSI 150KM 110kW | ||||||
1.5 TSI 130KM 96kW | ||||||
1.5 TSI EVO 130KM 96kW | ||||||
1.5 TSI 150KM 110kW | ||||||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | ||||||
2.0 TSI 180KM 132kW | ||||||
2.0 TSI 190KM 140kW | ||||||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | ||||||
2.0 TSI 230KM 169kW | ||||||
2.0 TSI 245KM 180kW | ||||||
Diesel |
2.0 TDI 115KM 85kW | 440-460 | ||||
2.0 TDI 150KM 110kW | ||||||
2.0 TDI SCR 150KM 110kW | ||||||
2.0 TDI 190KM 140kW | ||||||
2.0 TDI 200KM 147kW | ||||||
2.0 TDI BlueMotion Technology 240KM 177kW | ||||||
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | ||||||
1.6 TDI SCR 115KM 85kW |
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od 115 KM do 240 KM.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Znajdź warsztat |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Znajdź warsztat |
Gdańsk | 75-150 PLN | Znajdź warsztat |
Gorzów Wlkp. |
125-400 PLN | Znajdź warsztat |
Katowice | 99-160 PLN | Znajdź warsztat |
Kielce | 87-353 PLN | Znajdź warsztat |
Kraków | 130-184 PLN | Znajdź warsztat |
Lublin | 100-200 PLN | Znajdź warsztat |
Łódź | 130-164 PLN | Znajdź warsztat |
Olsztyn | 110-177 PLN | Znajdź warsztat |
Poznań | 105-129 PLN | Znajdź warsztat |
Szczecin | 76-121 PLN | Znajdź warsztat |
Toruń | 50-250 PLN | Znajdź warsztat |
Warszawa | 120-249 PLN | Znajdź warsztat |
Wrocław | 133-250 PLN | Znajdź warsztat |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Znajdź warsztat |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
Volkswagen Tiguan to model produkowany od 2007 roku do teraz. Jest to auto segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. W samochodach tych występują silniki benzynowe o poj. od 1.4 do 2.0 TSI, oraz diesle od 1.6 do 2.0 TDI.