W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo | Silnik | Ilość czynnika [g] |
Typ |
|||
R134a |
||||||
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion 122KM 90kW |
640-660 |
||||
1.4 TSI 150KM 110kW | ||||||
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | ||||||
2.0 TSI 170KM 125kW | ||||||
2.0 TSI 180KM 132kW | ||||||
2.0 TSI 200KM 147kW | ||||||
2.0 TSI 210KM 154kW | ||||||
Diesel |
2.0 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW | 640-660 | ||||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 110KM 81kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | ||||||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW | ||||||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW | ||||||
2.0 TDI BlueMotion Technology 184KM 135kW |
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do 170 KM.
Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.
Białystok | 83-205 PLN | Znajdź warsztat |
Bydgoszcz | 102-187 PLN | Znajdź warsztat |
Gdańsk | 75-150 PLN | Znajdź warsztat |
Gorzów Wlkp. |
125-400 PLN | Znajdź warsztat |
Katowice | 99-160 PLN | Znajdź warsztat |
Kielce | 87-353 PLN | Znajdź warsztat |
Kraków | 130-184 PLN | Znajdź warsztat |
Lublin | 100-200 PLN | Znajdź warsztat |
Łódź | 130-164 PLN | Znajdź warsztat |
Olsztyn | 110-177 PLN | Znajdź warsztat |
Poznań | 105-129 PLN | Znajdź warsztat |
Szczecin | 76-121 PLN | Znajdź warsztat |
Toruń | 50-250 PLN | Znajdź warsztat |
Warszawa | 120-249 PLN | Znajdź warsztat |
Wrocław | 133-250 PLN | Znajdź warsztat |
Zielona Góra | 100-150 PLN | Znajdź warsztat |
Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.
Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.
Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.
Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.
VW Tigan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do 170 KM.
VW Tiguan I generacji to auto produkowane w latach 2007-2016. Jest to auto z segmentu Crossover, mniejsze od modelu Touareg. Kierowcy do wyboru mieli 5 silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim 1.4-2.0 TSI o mocach od 122 KM do 200 KM, oraz 4 silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocach 110KM do...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...
VW Tiguan II generacji to auto produkowane od 2017 roku. Należy do segmentu Crossover i jest mniejszym autem uterenowionym od modelu Touareg. Auto dostępne jest z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.4 TSI do 2.0 TSI i mocach od 125 KM do 230 KM. Dostępne są też diesle 1.6-2.0 TDI o mocy od...