Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Seat Ateca.
Seat Ateca | |||||
Przednia oś | |||||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI Ecomotive 115KM 85kW | 344 PLN (193) |
514 PLN | ||
1.4 EcoTSI 150KM 110kW | 387 PLN (233) |
557 PLN | |||
1.5 EcoTSI 150KM 110kW | 388 PLN (234) |
558 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 422 PLN (290) |
592 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI Ecomotive 115KM 85kW | 345 PLN (194) |
515 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 387 PLN (233) |
557 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 388 PLN (234) |
558 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Seat Ateca dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Seat Ateca | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 EcoTSI Ecomotive 115KM 85kW | 235 PLN (182) |
405 PLN | ||
1.4 EcoTSI 150KM 110kW | 236 PLN (186) |
406 PLN | |||
1.5 EcoTSI 150KM 110kW | 236 PLN (187) |
406 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 281 PLN (229) |
451 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI Ecomotive 115KM 85kW | 223 PLN (183) |
393 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 235 PLN (178) |
405 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 236 PLN (179) |
406 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Seat Ateca wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...
Seat Ateca to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai Tucson, Kia Sportage i Peugeot 3008. Seat Ateca pojawia się z napędem spalinowym...