Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Nissan X-Trail I, II i III.
Nissan X-Trail I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 140KM 103kW | 292 PLN (203) |
462 PLN | ||
2.5 i 16V 165KM 121kW | 291 PLN (220) |
461 PLN | |||
Diesel |
2.2 Di 114KM 84kW | 272 PLN (185) |
442 PLN | ||
2.2 Di 136KM 100kW | 273 PLN (186) |
443 PLN |
Nissan X-Trail II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 141KM 104kW | 314 PLN (204) |
484 PLN | ||
2.5 169KM 124kW | 355 PLN (219) |
525 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 315 PLN (205) |
485 PLN | ||
2.0 dCi 173KM 127kW | 356 PLN (222) |
526 PLN |
Nissan X-Trail III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 DIG-T 160KM 118kW | 400 PLN (270) |
570 PLN | ||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 360 PLN (231) |
530 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 361 PLN (230) |
531 PLN | |||
Diesel |
1.6 dCi 130KM 96kW | 287 PLN (198) |
457 PLN | ||
1.7 dCi 150KM 110kW | 360 PLN (242) |
530 PLN | |||
2.0 dCi 177KM 130kW | 361 PLN (241) |
531 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Nissan X-Trail I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Nissan X-Trail I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 140KM 103kW | 320 PLN (161) |
490 PLN | ||
2.5 i 16V 165KM 121kW | 326 PLN (183) |
496 PLN | |||
Diesel |
2.2 Di 114KM 84kW | 321 PLN (150) |
491 PLN | ||
2.2 Di 136KM 100kW | 327 PLN (155) |
497 PLN |
Nissan X-Trail II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 141KM 104kW | 251 PLN (150) |
421 PLN | ||
2.5 169KM 124kW | 252 PLN (169) |
422 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 251 PLN (151) |
421 PLN | ||
2.0 dCi 173KM 127kW | 252 PLN (155) |
422 PLN |
Nissan X-Trail III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 DIG-T 160KM 118kW | 403 PLN (203) |
573 PLN | ||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 355 PLN (187) |
525 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 402 PLN (198) |
572 PLN | |||
Diesel |
1.6 dCi 130KM 96kW | 355 PLN (122) |
525 PLN | ||
1.7 dCi 150KM 110kW | 403 PLN (203) |
573 PLN | |||
2.0 dCi 177KM 130kW | 356 PLN (198) |
526 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Nissan X-Trail I, II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Nissan X-Trail pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...