Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mazda 5 I i II.
Mazda 5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 MZR 116KM 85kW | 288 PLN (208) |
458 PLN | ||
2.0 MZR 146KM 107kW | 289 PLN (226) |
459 PLN | |||
2.3 16V 155KM 114kW | 316 PLN (237) |
486 PLN | |||
Diesel |
2.0 MZR-CD 110KM 81kW | 315 PLN (223) |
485 PLN | ||
2.0 MZR-CD 143KM 105kW | 288 PLN (227) |
458 PLN |
Mazda 5 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 MZR 116KM 85kW | 289 PLN (208) |
459 PLN | ||
2.0 MZR 150KM 110kW | 315 PLN (226) |
485 PLN | |||
Diesel |
1.6 MZ-CD 116KM 85kW | 335 PLN (23) |
505 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda 5 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mazda 5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 MZR 116KM 85kW | 206 PLN (132) |
376 PLN | ||
2.0 MZR 146KM 107kW | 218 PLN (185) |
388 PLN | |||
2.3 16V 155KM 114kW | 219 PLN (196) |
389 PLN | |||
Diesel |
2.0 MZR-CD 110KM 81kW | 218 PLN (197) |
388 PLN | ||
2.0 MZR-CD 143KM 105kW | 207 PLN (131) |
377 PLN |
Mazda 5 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 MZR 116KM 85kW | 219 PLN (185) |
389 PLN | ||
2.0 MZR 150KM 110kW | 220 PLN (179) |
390 PLN | |||
Diesel |
1.6 MZ-CD 116KM 85kW | 219 PLN (195) |
389 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mazda 5 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i Nissan Lafesta. Mazda 5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...
Mazda 5 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 do 2005 roku jako Mazda Premacy, a od 2005 do dzisiaj już jako Mazda 5. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Toyota Isis, Honda Freed i...