Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Skoda Rapid II.
Skoda Rapid II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW | 341 PLN (185) |
511 PLN | ||
1.0 TSI 110KM 81kW | 342 PLN (189) |
512 PLN | |||
1.2 TSI 110KM 81kW | 283 PLN (162) |
453 PLN | |||
1.2 TSI 86KM 63kW | 284 PLN (161) |
454 PLN | |||
1.2 MPI 75KM 55kW | 341 PLN (182) |
511 PLN | |||
1.0 TSI 95KM 70kW | 342 PLN (183) |
512 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 105KM 77kW | 341 PLN (190) |
511 PLN | ||
1.6 TDI 115KM 85kW | 342 PLN (191) |
512 PLN | |||
1.6 TDI 90KM 66kW | 284 PLN (167) |
454 PLN | |||
1.4 TDI 90KM 66kW | 283 PLN (166) |
453 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Skoda Rapid II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Skoda Rapid II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 TSI 105KM 77kW | 254 PLN (141) |
424 PLN | ||
1.0 TSI 110KM 81kW | 253 PLN (142) |
423 PLN | |||
1.2 TSI 110KM 81kW | 241 PLN (127) |
411 PLN | |||
1.2 TSI 86KM 63kW | 242 PLN (126) |
412 PLN | |||
1.2 MPI 75KM 55kW | 253 PLN (159) |
423 PLN | |||
1.0 TSI 95KM 70kW | 254 PLN (160) |
424 PLN | |||
Diesel |
1.6 TDI 105KM 77kW | 253 PLN (155) |
423 PLN | ||
1.6 TDI 115KM 85kW | 254 PLN (156) |
424 PLN | |||
1.6 TDI 90KM 66kW | 241 PLN (115) |
411 PLN | |||
1.4 TDI 90KM 66kW | 242 PLN (116) |
412 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Skoda Rapid II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Skoda Rapid to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane najpierw od 1983 do 1991, a potem wznowiono produkcje od 2012 do 2019 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee, Dacia Logan, Fiat Linea i Peugeot 301. Skoda Rapid pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Skoda Rapid to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane najpierw od 1983 do 1991, a potem wznowiono produkcje od 2012 do 2019 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee,...
Skoda Rapid to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane najpierw od 1983 do 1991, a potem wznowiono produkcje od 2012 do 2019 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee,...
Skoda Rapid to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane najpierw od 1983 do 1991, a potem wznowiono produkcje od 2012 do 2019 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee,...
Skoda Rapid to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane najpierw od 1983 do 1991, a potem wznowiono produkcje od 2012 do 2019 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C-Elysee,...