Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Honda Civic IX i X.
Honda Civic IX | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 262 PLN (179) |
432 PLN | ||
1.8 i-VTEC 141KM 104kW | 321 PLN (226) |
491 PLN | |||
2.0 310KM 228kW | 320 PLN (236) |
490 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 230 PLN (152) |
400 PLN | ||
2.2 i-DTEC 150KM 110kW | 277 PLN (191) |
447 PLN |
Honda Civic X | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 VTEC TURBO 126KM 93kW | 288 PLN (153) |
458 PLN | ||
1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW | 289 PLN (179) |
459 PLN | |||
1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW | 333 PLN (253) |
503 PLN | |||
2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW | 334 PLN (277) |
504 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 333 PLN (226) |
503 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Honda Civic IX i X dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Honda Civic IX | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i-VTEC 100KM 74kW | 195 PLN (164) |
365 PLN | ||
1.8 i-VTEC 141KM 104kW | 271 PLN (190) |
441 PLN | |||
2.0 310KM 228kW | 327 PLN (178) |
497 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 182 PLN (111) |
352 PLN | ||
2.2 i-DTEC 150KM 110kW | 196 PLN (151) |
366 PLN |
Honda Civic X | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 VTEC TURBO 126KM 93kW | 292 PLN (151) |
462 PLN | ||
1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW | 293 PLN (180) |
463 PLN | |||
1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW | 292 PLN (179) |
462 PLN | |||
2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW | 328 PLN (248) |
498 PLN | |||
Diesel |
1.6 i-DTEC 120KM 88kW | 327 PLN (253) |
497 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Honda Civic IX i X wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Opel Astra K, Peugeot 308, Renault Megane, Skoda Octavia, Toyota Auris i Volkswagen Golf VII. Honda Civic pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Szósta generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 1995r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 1999r. W ofercie znajdowało się aż 9 odmian silnikowych o mocach od 75KM do 160KM oraz 2 silniki...
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota...
Siódma generacji modelu Civic zadebiutowała na rynku w 2000r. Okres produkcji trwał 6 lat, a pojazd był oferowany w dwóch wersjach stylistycznych: sedan oraz hatchback. Facelifting modelu odbył się w 2004r. W ofercie znajdowało się 5 odmian silnikowych o mocach od 90KM do 200KM oraz silnika...
Honda Civic to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1972 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 10 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, coupe i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Mazda 3, Kia cee'd, Opel Astra, Renault Megane, Toyota...