Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Audi Q7 I i II.
Audi Q7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.2 i V8 quattro 350KM 257kW | 533 PLN (370) |
733 PLN | ||
3.6 FSI 280KM 206kW | 390 PLN (265) |
590 PLN | |||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 533 PLN (321) |
733 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI quattro 233KM 171kW | 390 PLN (232) |
590 PLN | ||
3.0 TDI DPF 245KM 180kW | 391 PLN (264) |
591 PLN | |||
4.2 TDI 326KM 240kW | 533 PLN (305) |
733 PLN | |||
4.2 TDI DPF 340KM 250kW | 534 PLN (321) |
734 PLN |
Audi Q7 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 333KM 245kW | 715 PLN (437) |
915 PLN | ||
60 TFSI E 3.0 455KM 335kW | 716 PLN (438) |
916 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 541 PLN (301) |
741 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 218KM 160kW | 542 PLN (257) |
742 PLN | ||
3.0 45 TDI 231KM 170kW | 715 PLN (338) |
915 PLN | |||
3.0 TDI 272KM 200kW | 715 PLN (339) |
915 PLN | |||
4.0 TDI 435KM 320kW | 716 PLN (458) |
916 PLN | |||
3.0 50 TDI 286KM 210kW | 542 PLN (302) |
742 PLN | |||
Hybryda |
3.0 TFSI 340KM 250kW | 715 PLN (459) |
915 PLN | ||
3.0 45 TDI Mild hybrid Quattro 231KM 170kW | 716 PLN (459) |
916 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi Q7 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Audi Q7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.2 i V8 quattro 350KM 257kW | 461 PLN (265) |
661 PLN | ||
3.6 FSI 280KM 206kW | 412 PLN (211) |
612 PLN | |||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 460 PLN (276) |
660 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI quattro 233KM 171kW | 392 PLN (159) |
592 PLN | ||
3.0 TDI DPF 245KM 180kW | 393 PLN (160) |
593 PLN | |||
4.2 TDI 326KM 240kW | 460 PLN (275) |
660 PLN | |||
4.2 TDI DPF 340KM 250kW | 461 PLN (273) |
661 PLN |
Audi Q7 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 333KM 245kW | 530 PLN (400) |
730 PLN | ||
60 TFSI E 3.0 455KM 335kW | 531 PLN (400) |
731 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 420 PLN (232) |
620 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 218KM 160kW | 421 PLN (162) |
621 PLN | ||
3.0 45 TDI 231KM 170kW | 420 PLN (259) |
620 PLN | |||
3.0 TDI 272KM 200kW | 420 PLN (260) |
620 PLN | |||
4.0 TDI 435KM 320kW | 531 PLN (400) |
731 PLN | |||
3.0 50 TDI 286KM 210kW | 421 PLN (231) |
621 PLN | |||
Hybryda |
3.0 TFSI 340KM 250kW | 468 PLN (375) |
668 PLN | ||
3.0 45 TDI Mild hybrid Quattro 231KM 170kW | 469 PLN (375) |
669 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi Q7 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub...
Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub 3.0...