Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Audi Q5 I.
Audi Q5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 TFSI 211KM 155kW | 377 PLN (269) |
577 PLN | ||
2.0 TFSI 225KM 165kW | 360 PLN (225) |
560 PLN | |||
2.0 TFSI 180KM 132kW | 314 PLN (188) |
514 PLN | |||
3.0 TFSI 272KM 200kW | 360 PLN (232) |
560 PLN | |||
3.2 FSI 270KM 199kW | 377 PLN (282) |
577 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 170KM 125kW | 378 PLN (228) |
578 PLN | ||
3.0 TDI 240KM 177kW | 377 PLN (262) |
577 PLN | |||
2.0 TDI 177KM 130kW | 360 PLN (227) |
560 PLN | |||
2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW | 314 PLN (186) |
514 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 426 PLN (351) |
626 PLN | |||
Hybryda |
2.0 TFSI hybrid 211KM 155kW | 377 PLN (261) |
577 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi Q5 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Audi Q5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 TFSI 211KM 155kW | 334 PLN (237) |
534 PLN | ||
2.0 TFSI 225KM 165kW | 317 PLN (195) |
517 PLN | |||
2.0 TFSI 180KM 132kW | 316 PLN (147) |
516 PLN | |||
3.0 TFSI 272KM 200kW | 333 PLN (212) |
533 PLN | |||
3.2 FSI 270KM 199kW | 334 PLN (238) |
534 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 170KM 125kW | 333 PLN (211) |
533 PLN | ||
3.0 TDI 240KM 177kW | 335 PLN (237) |
535 PLN | |||
2.0 TDI 177KM 130kW | 317 PLN (196) |
517 PLN | |||
2.0 TDI clean diesel 190KM 140kW | 316 PLN (146) |
516 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 333 PLN (255) |
533 PLN | |||
Hybryda |
2.0 TFSI hybrid 211KM 155kW | 334 PLN (210) |
534 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi Q5 I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Audi Q5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLK. Audi Q5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Audi Q5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLK. Audi Q5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Audi Q5 to drugi SUV w ofercie marki premium, będący mniejszą wersją modelu Q7. Konkuruje on z BMW X3 czy Volvo XC60. Produkcja drugiej generacji rozpoczęła się w 2017 roku i trwa do dziś. Wybór silników jest większy w porównaniu do Q7 i pozwala na wybór jednej z 3 jednostek benzynowych o...
Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub...
Audi Q5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X3, Volvo XC60 i Mercedes-Benz GLK. Audi Q5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...