Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Audi A7 I.
Audi A7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.0 TFSI 560KM 412kW | 583 PLN (457) |
783 PLN | ||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 510 PLN (352) |
710 PLN | |||
4.0 TFSI 450KM 331kW | 583 PLN (455) |
783 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 399 PLN (227) |
599 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 245KM 180kW | 398 PLN (319) |
598 PLN | ||
3.0 TDI competition 326KM 240kW | 584 PLN (455) |
784 PLN | |||
3.0 TDI 204KM 150kW | 315 PLN (188) |
515 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 436 PLN (352) |
636 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A7 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Audi A7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.0 TFSI 560KM 412kW | 423 PLN (340) |
623 PLN | ||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 317 PLN (272) |
517 PLN | |||
4.0 TFSI 450KM 331kW | 531 PLN (339) |
731 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 290 PLN (152) |
490 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 245KM 180kW | 333 PLN (290) |
533 PLN | ||
3.0 TDI competition 326KM 240kW | 530 PLN (339) |
730 PLN | |||
3.0 TDI 204KM 150kW | 250 PLN (127) |
450 PLN | |||
3.0 TDI 313KM 230kW | 316 PLN (229) |
516 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Audi A7 I wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Audi A7 I to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 1994 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E i Volvo V70. Audi A7 I pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Audi A7 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A7 pojawia się z napędem spalinowym...
Audi A7 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A7 pojawia się z napędem spalinowym...
Audi A7 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A7 pojawia się z napędem spalinowym...
Audi A7 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A7 pojawia się z napędem spalinowym...