Peugeot 308 (I, II) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile kosztuje wymiana tarcz hamulcowych?

W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Peugeot 308 I i II.

Peugeot 308 I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 VTi 98KM 72kW 314 PLN
(176)
484 PLN
1.6 16V 120KM 88kW 315 PLN
(195)
485 PLN
1.6 16V 150KM 110kW 405 PLN
(206)
575 PLN
1.6 THP 16V 156KM 115kW 404 PLN
(225)
574 PLN
1.6 16V 174KM 129kW 432 PLN
(289)
602 PLN
Diesel

 
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 314 PLN
(176)
484 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 404 PLN
(210)
574 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 315 PLN
(195)
485 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 405 PLN
(225)
575 PLN
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 433 PLN
(258)
603 PLN

 

Peugeot 308 II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.2 THP 110KM 81kW 270 PLN
(112)
440 PLN
1.2 THP 131KM 96kW 305 PLN
(168)
475 PLN
1.6 THP 125KM 92kW 300 PLN
(165)
470 PLN
1.6 GT 205KM 151kW 337 PLN
(227)
507 PLN
1.6 GTI 272KM 200kW 345 PLN
(287)
515 PLN
1.2 VTI 82KM 60kW 337 PLN
(207)
507 PLN
Diesel

 
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 346 PLN
(223)
516 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 299 PLN
(173)
469 PLN
1.5 BlueHDI 131KM 96kW 337 PLN
(195)
507 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 338 PLN
(212)
508 PLN
1.6 e-HDI 115KM 85kW 346 PLN
(215)
516 PLN

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 308 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.

Peugeot 308 I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 VTi 98KM 72kW 235 PLN
(78)
405 PLN
1.6 16V 120KM 88kW 255 PLN
(141)
425 PLN
1.6 16V 150KM 110kW 256 PLN
(137)
426 PLN
1.6 THP 16V 156KM 115kW 304 PLN
(179)
474 PLN
1.6 16V 174KM 129kW 305 PLN
(197)
475 PLN
Diesel

 
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 235 PLN
(115)
405 PLN
1.6 HDi FAP 112KM 82kW 256 PLN
(128)
426 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 255 PLN
(126)
425 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 304 PLN
(186)
474 PLN
1.6 e-HDI FAP STT 112KM 82kW 305 PLN
(137)
475 PLN

 

Peugeot 308 II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.2 THP 110KM 81kW 220 PLN
(114)
390 PLN
1.2 THP 131KM 96kW 226 PLN
(154)
396 PLN
1.6 THP 125KM 92kW 221 PLN
(136)
391 PLN
1.6 GT 205KM 151kW 227 PLN
(178)
397 PLN
1.6 GTI 272KM 200kW 228 PLN
(212)
398 PLN
1.2 VTI 82KM 60kW 227 PLN
(183)
397 PLN
Diesel

 
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 228 PLN
(186)
398 PLN
1.6 HDi 92KM 68kW 226 PLN
(164)
396 PLN
1.5 BlueHDI 131KM 96kW 221 PLN
(138)
391 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 228 PLN
(182)
398 PLN
1.6 e-HDI 115KM 85kW 227 PLN
(175)
397 PLN
 

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana tarcz hamulcowych?

Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 308 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Kiedy wymieniać tarcze hamulcowe?

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.

Peugeot 308 I i II - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i Volkswagen Golf. Peugeot 308 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Co ile wymieniać tarcze hamulcowe?

Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot 308 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, coupe-cabrio, kombi i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę