Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volvo S80 II.
Volvo S80 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.4 20V 140KM 103kW | 352 PLN (162) |
552 PLN | ||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 353 PLN (192) |
553 PLN | |||
2.8 24V T6 272KM 200kW | 371 PLN (282) |
571 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 368 PLN (250) |
568 PLN | |||
2.9 24V 204KM 150kW | 372 PLN (213) |
572 PLN | |||
2.0 T 163KM 120kW | 369 PLN (227) |
569 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 136KM 100kW | 352 PLN (162) |
552 PLN | ||
2.4 D5 163KM 120kW | 353 PLN (172) |
553 PLN | |||
2.4 D 131KM 96kW | 352 PLN (162) |
552 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo S80 II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volvo S80 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.4 20V 140KM 103kW | 254 PLN (128) |
454 PLN | ||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 255 PLN (142) |
455 PLN | |||
2.8 24V T6 272KM 200kW | 372 PLN (239) |
572 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 373 PLN (201) |
573 PLN | |||
2.9 24V 204KM 150kW | 334 PLN (197) |
534 PLN | |||
2.0 T 163KM 120kW | 254 PLN (119) |
454 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 136KM 100kW | 255 PLN (128) |
455 PLN | ||
2.4 D5 163KM 120kW | 334 PLN (144) |
534 PLN | |||
2.4 D 131KM 96kW | 254 PLN (142) |
454 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volvo S80 II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i Lexus GS. Volvo S80 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...
Volvo S80 to auto klasy średniej-wyższej segmentu E, które było produkowane od 1998 do 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, BMW serii 5, Citroen C6, Mercedes-Benz Klasy E, Honda Legend i...