Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volvo S60 I i II.
Volvo S60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5T i 20V 210KM 154kW | 435 PLN (299) |
635 PLN | ||
2.4 Bifuel 140KM 103kW | 330 PLN (189) |
530 PLN | |||
2.0 T 180KM 132kW | 331 PLN (188) |
531 PLN | |||
2.4 T 200KM 147kW | 395 PLN (247) |
595 PLN | |||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 341 PLN (177) |
541 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 435 PLN (324) |
635 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 163KM 120kW | 395 PLN (257) |
595 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 376 PLN (253) |
576 PLN | |||
2.4 D5 130KM 96kW | 341 PLN (169) |
541 PLN | |||
2.4 TD DPF 126KM 93kW | 330 PLN (189) |
530 PLN |
Volvo S60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 T3 150KM 110kW | 341 PLN (193) |
541 PLN | ||
2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW | 433 PLN (292) |
633 PLN | |||
3.0 T6 306KM 224kW | 409 PLN (298) |
609 PLN | |||
2.0 T 203KM 149kW | 434 PLN (304) |
634 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 394 PLN (279) |
594 PLN | |||
1.6 T4 180KM 132kW | 393 PLN (253) |
593 PLN | |||
Diesel |
2.0 D3 163KM 120kW | 379 PLN (213) |
579 PLN | ||
1.6 D2 115KM 85kW | 341 PLN (162) |
541 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 380 PLN (228) |
580 PLN | |||
2.0 D4 163KM 120kW | 379 PLN (213) |
579 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 380 PLN (245) |
580 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volvo S60 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volvo S60 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5T i 20V 210KM 154kW | 333 PLN (201) |
533 PLN | ||
2.4 Bifuel 140KM 103kW | 296 PLN (163) |
496 PLN | |||
2.0 T 180KM 132kW | 216 PLN (133) |
416 PLN | |||
2.4 T 200KM 147kW | 265 PLN (189) |
465 PLN | |||
2.4 i 20V 170KM 125kW | 232 PLN (149) |
432 PLN | |||
2.5 T 210KM 154kW | 334 PLN (249) |
534 PLN | |||
Diesel |
2.4 D5 163KM 120kW | 333 PLN (201) |
533 PLN | ||
2.4 D5 185KM 136kW | 296 PLN (171) |
496 PLN | |||
2.4 D5 130KM 96kW | 215 PLN (133) |
415 PLN | |||
2.4 TD DPF 126KM 93kW | 296 PLN (163) |
496 PLN |
Volvo S60 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 T3 150KM 110kW | 255 PLN (166) |
455 PLN | ||
2.0 T5 DRIVE-E 245KM 180kW | 334 PLN (180) |
534 PLN | |||
3.0 T6 306KM 224kW | 372 PLN (232) |
572 PLN | |||
2.0 T 203KM 149kW | 373 PLN (272) |
573 PLN | |||
2.0 T5 240KM 177kW | 372 PLN (234) |
572 PLN | |||
1.6 T4 180KM 132kW | 334 PLN (193) |
534 PLN | |||
Diesel |
2.0 D3 163KM 120kW | 255 PLN (144) |
455 PLN | ||
1.6 D2 115KM 85kW | 254 PLN (119) |
454 PLN | |||
2.4 D5 215KM 158kW | 372 PLN (201) |
572 PLN | |||
2.0 D4 163KM 120kW | 255 PLN (144) |
455 PLN | |||
2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW | 373 PLN (215) |
573 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volvo S60 I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...
Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...