Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mercedesie Klasy E W211 i W212.
Mercedes Klasy E W211 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.2 V6 (320) 224KM 165kW | 357 PLN (299) |
557 PLN | ||
1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW | 358 PLN (245) |
558 PLN | |||
2.6 V6 (240) 177KM 130kW | 430 PLN (274) |
630 PLN | |||
3.2 4 Matic 224KM 165kW | 358 PLN (242) |
558 PLN | |||
1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW | 508 PLN (343) |
708 PLN | |||
Diesel |
2.7 (270 CDI) 177KM 130kW | 430 PLN (269) |
630 PLN | ||
2.1 (220 CDI) 150KM 110kW | 431 PLN (270) |
631 PLN | |||
3.2 (320 CDI) 204KM 150kW | 357 PLN (218) |
557 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 295 PLN (212) |
495 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 358 PLN (310) |
558 PLN |
Mercedes Klasy E W212 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW | 370 PLN (172) |
570 PLN | ||
1.8 250 CGI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 372 PLN (194) |
572 PLN | |||
1.9 200 184KM 135kW | 372 PLN (187) |
572 PLN | |||
1.9 250 211KM 155kW | 370 PLN (194) |
570 PLN | |||
3.5 300 BlueEFFICIENCY 252KM 185kW | 335 PLN (174) |
535 PLN | |||
3.5 350 306KM 225kW | 436 PLN (305) |
636 PLN | |||
5.5 500 388KM 285kW | 437 PLN (346) |
637 PLN | |||
Diesel |
350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW | 336 PLN (212) |
536 PLN | ||
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 372 PLN (227) |
572 PLN | |||
220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 335 PLN (154) |
535 PLN | |||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 372 PLN (339) |
572 PLN | |||
350 BlueTEC 4Matic 258KM 190kW | 373 PLN (324) |
573 PLN | |||
Hybryda |
300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW | 335 PLN (318) |
535 PLN | ||
300 CDI HYBRID 231KM 170kW | 336 PLN (222) |
536 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedesa Klasy E W211 i W212 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mercedes Klasy E W211 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.2 V6 (320) 224KM 165kW | 258 PLN (158) |
458 PLN | ||
1.8 (200 Kompressor) 163KM 120kW | 249 PLN (128) |
449 PLN | |||
2.6 V6 (240) 177KM 130kW | 271 PLN (223) |
471 PLN | |||
3.2 4 Matic 224KM 165kW | 272 PLN (228) |
472 PLN | |||
1.8 (200 Kompressor) 184KM 135kW | 259 PLN (191) |
459 PLN | |||
Diesel |
2.7 (270 CDI) 177KM 130kW | 272 PLN (237) |
472 PLN | ||
2.1 (220 CDI) 150KM 110kW | 271 PLN (207) |
471 PLN | |||
3.2 (320 CDI) 204KM 150kW | 259 PLN (199) |
459 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 250 PLN (147) |
450 PLN | |||
2.1 (220 CDI) 170KM 125kW | 271 PLN (200) |
471 PLN |
Mercedes Klasy E W212 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW | 249 PLN (128) |
449 PLN | ||
1.8 250 CGI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 258 PLN (147) |
458 PLN | |||
1.9 200 184KM 135kW | 259 PLN (147) |
459 PLN | |||
1.9 250 211KM 155kW | 250 PLN (158) |
450 PLN | |||
3.5 300 BlueEFFICIENCY 252KM 185kW | 250 PLN (158) |
450 PLN | |||
3.5 350 306KM 225kW | 271 PLN (191) |
471 PLN | |||
5.5 500 388KM 285kW | 272 PLN (237) |
472 PLN | |||
Diesel |
350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW | 259 PLN (208) |
459 PLN | ||
250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW | 258 PLN (200) |
458 PLN | |||
220 CDI BlueEFFICIENCY 170KM 125kW | 230 PLN (147) |
430 PLN | |||
350 CDI BlueEFFICIENCY 265KM 195kW | 259 PLN (210) |
459 PLN | |||
350 BlueTEC 4Matic 258KM 190kW | 259 PLN (210) |
459 PLN | |||
Hybryda |
300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW | 250 PLN (228) |
450 PLN | ||
300 CDI HYBRID 231KM 170kW | 231 PLN (191) |
431 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mercedesa Klasy E W211 i W212 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy E pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...
Mercedes klasy E to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, cabrio, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Jaguar XF, Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS i Volvo S80. Mercedes klasy...