Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Toyota C-HR.
Toyota C-HR | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Turbo 116KM 85kW | 332 PLN (200) |
502 PLN | ||
1.2 Turbo 131KM 96kW | 332 PLN (313) |
502 PLN | |||
Diesel |
1.8 Hybrid 122KM 90kW | 468 PLN (335) |
638 PLN | ||
2.0 Hybrid Dynamic Force 152KM 112kW | 469 PLN (363) |
639 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Toyoty C-HR dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Toyota C-HR | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 Turbo 116KM 85kW | 224 PLN (198) |
394 PLN | ||
1.2 Turbo 131KM 96kW | 293 PLN (210) |
463 PLN | |||
Diesel |
1.8 Hybrid 122KM 90kW | 292 PLN (226) |
462 PLN | ||
2.0 Hybrid Dynamic Force 152KM 112kW | 223 PLN (209) |
393 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Toyoty C-HR wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Toyota C-HR to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai i Renault Kadjar. Toyota C-HR pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Toyota C-HR to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai i Renault Kadjar. Toyota C-HR pojawia się z napędem...
Toyota C-HR to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai i Renault Kadjar. Toyota C-HR pojawia się z napędem...
Toyota C-HR to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai i Renault Kadjar. Toyota C-HR pojawia się z napędem...
Toyota C-HR to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2016 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Sportage, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai i Renault Kadjar. Toyota C-HR pojawia się z napędem...