Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fordzie Transit V, VI i VII.
Ford Transit V | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 TD 100KM 74kW | 485 PLN (262) |
655 PLN | ||
2.0 TD 75KM 55kW | 276 PLN (237) |
446 PLN | |||
2.0 TD 125KM 92kW | 485 PLN (258) |
655 PLN | |||
2.4 TD 125KM 92kW | 485 PLN (255) |
655 PLN | |||
2.4 TD 90KM 66kW | 277 PLN (230) |
447 PLN |
Ford Transit VI | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 Duratorq TDCi 115KM 85kW | 295 PLN (205) |
465 PLN | ||
2.2 TDCi 110KM 81kW | 327 PLN (255) |
497 PLN | |||
2.2 Duratorq TDCi 85KM 63kW | 266 PLN (223) |
436 PLN | |||
2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 321 PLN (265) |
491 PLN | |||
3.2TDCi Duratorq 200KM 147kW | 354 PLN (299) |
524 PLN |
Ford Transit VII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 TDCi 100KM 74kW | 295 PLN (208) |
465 PLN | ||
2.2 TDCi 125KM 92kW | 337 PLN (238) |
507 PLN | |||
2.2 TDCi 155KM 114kW | 354 PLN (303) |
524 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Transit VI i VII dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Fordzie Transit V nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Ford Transit VI | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 Duratorq TDCi 115KM 85kW | 283 PLN (161) |
453 PLN | ||
2.2 TDCi 110KM 81kW | 345 PLN (220) |
515 PLN | |||
2.2 Duratorq TDCi 85KM 63kW | 314 PLN (199) |
484 PLN | |||
2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 308 PLN (247) |
478 PLN | |||
3.2TDCi Duratorq 200KM 147kW | 315 PLN (228) |
485 PLN |
Ford Transit VII | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Diesel |
2.2 TDCi 100KM 74kW | 193 PLN (89) |
363 PLN | ||
2.2 TDCi 125KM 92kW | 283 PLN (159) |
453 PLN | |||
2.2 TDCi 155KM 114kW | 314 PLN (224) |
484 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Ford Transit V, VI i VII wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Ford Transit to auto dostawcze klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1953 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu van, pickup i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Ducato, Opel Movano, Renault Master i Volkswagen Crafter. Ford Transit pojawia się z napędem diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Ford Transit to auto dostawcze klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1953 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu van, pickup i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Ducato, Opel Movano, Renault Master i Volkswagen Crafter. Ford...
Ford Transit to auto dostawcze klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1953 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu van, pickup i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Ducato, Opel Movano, Renault Master i Volkswagen Crafter. Ford...
Ford Transit to auto dostawcze klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1953 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu van, pickup i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Ducato, Opel Movano, Renault Master i Volkswagen Crafter. Ford...
Ford Transit to auto dostawcze klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1953 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu van, pickup i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Ducato, Opel Movano, Renault Master i Volkswagen Crafter. Ford...