Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Fordzie Kuga I i II.
Ford Kuga I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5 Duratec 200KM 147kW | 344 PLN (237) |
514 PLN | ||
Diesel |
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 344 PLN (237) |
514 PLN | ||
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW | 387 PLN (262) |
557 PLN |
Ford Kuga II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 150KM 110kW | 338 PLN (166) |
508 PLN | ||
1.5 EcoBoost 176KM 129kW | 388 PLN (190) |
558 PLN | |||
1.5 EcoBoost 182KM 134kW | 351 PLN (203) |
521 PLN | |||
1.6 EcoBoost 150KM 110kW | 399 PLN (262) |
569 PLN | |||
1.6 EcoBoost 180KM 132kW | 443 PLN (308) |
613 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 150KM 110kW | 352 PLN (190) |
522 PLN | ||
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 339 PLN (166) |
509 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW | 389 PLN (261) |
559 PLN | |||
2.0 TDCi 180KM 132kW | 338 PLN (203) |
508 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Forda Kuga I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Ford Kuga I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.5 Duratec 200KM 147kW | 314 PLN (216) |
484 PLN | ||
Diesel |
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 315 PLN (227) |
485 PLN | ||
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW | 296 PLN (163) |
466 PLN |
Ford Kuga II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 EcoBoost 150KM 110kW | 253 PLN (90) |
423 PLN | ||
1.5 EcoBoost 176KM 129kW | 277 PLN (157) |
447 PLN | |||
1.5 EcoBoost 182KM 134kW | 278 PLN (185) |
448 PLN | |||
1.6 EcoBoost 150KM 110kW | 279 PLN (200) |
449 PLN | |||
1.6 EcoBoost 180KM 132kW | 318 PLN (283) |
488 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDCi 150KM 110kW | 254 PLN (157) |
424 PLN | ||
2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW | 253 PLN (90) |
423 PLN | |||
2.0 Duratorq TDCi 163KM 120kW | 278 PLN (200) |
448 PLN | |||
2.0 TDCi 180KM 132kW | 277 PLN (185) |
447 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Ford Kuga I i II wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Ford Kuga to auto typu SUV klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Honda CR-V i Toyota RAV4. Ford Kuga pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...
Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o mocach...
Ford Kuga to auto typu SUV klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2008 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Honda CR-V i Toyota RAV4. Ford Kuga pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Ford Kuga to pierwszy europejski SUV tego amerykańskiego producenta. Produkcja drugiej generacji przypadła na lata 2013-2019, a w 2020 roku obecna już jest jego trzecia odsłona. Omawiany tutaj Ford Kuga II pod maską miał 3 silniki benzynowe z rodziny EcoBoost 1.6 Turbo i 2.0 Turbo o...