Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Renault Twingo II i III.
Renault Twingo II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 58KM 43kW | 154 PLN (119) |
324 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | 177 PLN (139) |
347 PLN | |||
1.2 TCe 16v 100KM 74kW | 178 PLN (146) |
348 PLN | |||
1.6 16v 133KM 98kW | 179 PLN (130) |
349 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 65KM 48kW | 154 PLN (116) |
324 PLN | ||
1.5 dCi 75KM 55kW | 154 PLN (117) |
324 PLN | |||
1.5 dCi 86KM 63kW | 177 PLN (103) |
347 PLN |
Renault Twingo III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 TCe 90KM 66kW | 233 PLN (144) |
403 PLN | ||
0.9 TCe 110KM 81kW | 235 PLN (157) |
405 PLN | |||
1.0 SCe 69KM 51kW | 223 PLN (149) |
393 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Twingo II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Renault Twingo III nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Renault Twingo II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 58KM 43kW | 144 PLN (115) |
314 PLN | ||
1.2 16v 75KM 55kW | 143 PLN (126) |
313 PLN | |||
1.2 TCe 16v 100KM 74kW | 254 PLN (138) |
424 PLN | |||
1.6 16v 133KM 98kW | 255 PLN (141) |
425 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 65KM 48kW | 143 PLN (125) |
313 PLN | ||
1.5 dCi 75KM 55kW | 143 PLN (110) |
313 PLN | |||
1.5 dCi 86KM 63kW | 144 PLN (115) |
314 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Renault Twingo II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo. Renault Twingo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....
Renault Twingo to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C1, Fiat Panda, Hyundai i10, Kia Picanto, Peugeot 108 i Toyota Aygo....