Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Cena wymiany tarcz hamulcowych w Renault Talisman wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Renault Talisman | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 150KM 110kW | 441 PLN (226) |
611 PLN | ||
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 446 PLN (325) |
616 PLN | |||
1.8 TCe FAP 224KM 165kW | 447 PLN (337) |
617 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 441 PLN (230) |
611 PLN | |||
Diesel |
1.5 Energy dCi 110KM 81kW | 441 PLN (167) |
611 PLN | ||
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 446 PLN (248) |
616 PLN | |||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 446 PLN (279) |
616 PLN | |||
1.7 Blue dCi 120KM 88kW | 447 PLN (226) |
617 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 447 PLN (341) |
617 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Talisman dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Renault Talisman | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 Energy TCe 150KM 110kW | 654 PLN (196) |
824 PLN | ||
1.6 Energy TCe 200KM 147kW | 647 PLN (230) |
817 PLN | |||
1.8 TCe FAP 224KM 165kW | 648 PLN (265) |
818 PLN | |||
1.3 TCe 160 FAP 159KM 117kW | 655 PLN (155) |
825 PLN | |||
Diesel |
1.5 Energy dCi 110KM 81kW | 647 PLN (161) |
817 PLN | ||
1.6 Energy dCi 130KM 96kW | 648 PLN (155) |
818 PLN | |||
1.6 Energy dCi 160KM 118kW | 683 PLN (230) |
853 PLN | |||
1.7 Blue dCi 120KM 88kW | 647 PLN (196) |
817 PLN | |||
2.0 Blue dCi 200KM 147kW | 684 PLN (263) |
854 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Renault Talisman wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i Volkswagen Passat. Renault Talisman pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...
Renault Talisman to auto klasy średniej segmentu D, które produkowane jest od 2015 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Kia Optima, Opel Insignia, Peugeot 508, Skoda Superb, Toyota Camry i...