Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Oplu Agila A i B.
Opel Agila A | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 ECOTEC 58KM 43kW | 146 PLN (110) |
316 PLN | ||
1.2 ECOTEC 75KM 55kW | 176 PLN (158) |
346 PLN | |||
1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW | 222 PLN (192) |
392 PLN | |||
Diesel |
1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW | 222 PLN (176) |
392 PLN |
Opel Agila B | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 Twinport ecoFLEX 65KM 48kW | 162 PLN (127) |
332 PLN | ||
1.0 Twinport ecoFLEX 68KM 50kW | 215 PLN (147) |
385 PLN | |||
1.2 Twinport ECOTEC 94KM 69kW | 219 PLN (170) |
389 PLN | |||
1.2 Twinport ECOTEC 86KM 63kW | 220 PLN (182) |
390 PLN | |||
Diesel |
1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW | 266 PLN (223) |
436 PLN |
W rozpatrywanych modelach nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Opla Agila A i B wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Opel Agila to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 2000 do 2014. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu mikrovan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Nissan Pixo i Fiat Panda. Opel Agila pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Opel Agila to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 2000 do 2014. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu mikrovan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Nissan Pixo i Fiat Panda. Opel...
Opel Agila to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 2000 do 2014. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu mikrovan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Nissan Pixo i Fiat Panda. Opel...
Opel Agila to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 2000 do 2014. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu mikrovan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Nissan Pixo i Fiat Panda. Opel...
Opel Agila to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które produkowane jest od 2000 do 2014. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowane w nadwoziu mikrovan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Hyundai i10, Kia Picanto, Toyota Aygo, Nissan Pixo i Fiat Panda. Opel...