Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Volkswagenie T-Roc.
Volkswagen T-Roc | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115KM 85kW | 325 PLN (188) |
495 PLN | ||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 336 PLN (215) |
506 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 385 PLN (290) |
555 PLN | |||
2.0 TSI 300KM 221kW | 400 PLN (345) |
570 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 115KM 85kW | 326 PLN (188) |
496 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 337 PLN (234) |
507 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 385 PLN (307) |
555 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena T-Roc dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Volkswagen T-Roc | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 TSI 115KM 85kW | 210 PLN (145) |
380 PLN | ||
1.5 TSI ACT 150KM 110kW | 383 PLN (178) |
553 PLN | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | 357 PLN (182) |
527 PLN | |||
2.0 TSI 300KM 221kW | 393 PLN (271) |
563 PLN | |||
Diesel |
2.0 TDI 115KM 85kW | 211 PLN (145) |
381 PLN | ||
2.0 TDI 150KM 110kW | 257 PLN (213) |
427 PLN | |||
2.0 TDI 190KM 140kW | 356 PLN (228) |
526 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Volkswagena T-Roc wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X, Peugeot 2008 i Renault Captur. Volkswagen T-roc pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...
Volkswagen T-roc to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 2017 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowana w nadwoziu crossover i crossover cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat500X, Honda HR-V, Hyundai Kona, Mazda CX-3, Opel Mokka X,...