Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW X3 G01.
BMW X3 G01 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 20i 184KM 135kW | 904 PLN (318) |
1104 PLN | ||
2.0 30i 252KM 185kW | 1298 PLN (356) |
1498 PLN | |||
M40i 354KM 260kW | 1348 PLN (584) |
1548 PLN | |||
Diesel |
2.0 18d 150KM 110kW | 903 PLN (318) |
1103 PLN | ||
2.0 20d 190KM 140kW | 1297 PLN (359) |
1497 PLN | |||
3.0 30d 265KM 195kW | 1015 PLN (357) |
1215 PLN | |||
M40d 326KM 240kW | 1349 PLN (561) |
1549 PLN | |||
Hybryda |
2.0 30e 252KM 185kW | 1014 PLN (358) |
1214 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW X3 G01 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW X3 G01 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 20i 184KM 135kW | 1031 PLN (392) |
1231 PLN | ||
2.0 30i 252KM 185kW | 1047 PLN (324) |
1247 PLN | |||
M40i 354KM 260kW | 1183 PLN (399) |
1383 PLN | |||
Diesel |
2.0 18d 150KM 110kW | 1032 PLN (263) |
1232 PLN | ||
2.0 20d 190KM 140kW | 1169 PLN (298) |
1369 PLN | |||
3.0 30d 265KM 195kW | 1170 PLN (393) |
1370 PLN | |||
M40d 326KM 240kW | 1183 PLN (424) |
1383 PLN | |||
Hybryda |
2.0 30e 252KM 185kW | 1032 PLN (287) |
1232 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW X3 G01 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo XC60. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo...
BMW X3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV i SUV Coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Stelvio, Audi Q5, DS 7 Crossback, Lexus NX, Mercedes-Benz GLC i Volvo...
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych o mocach od 150KM do 272KM oraz 6 silników diesla od 150KM do 286KM.
Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych o mocach od 150KM do 272KM oraz 6 silników diesla od 150KM do 286KM.