Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW Serii 7 E65, F01 i G11.
BMW Serii 7 E65 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
730 i L 231KM 170kW | 497 PLN (362) |
697 PLN | ||
735 i L 272KM 200kW | 432 PLN (330) |
632 PLN | |||
745 i L 333KM 245kW | 433 PLN (358) |
633 PLN | |||
750 i L 367KM 270kW | 533 PLN (444) |
733 PLN | |||
760 i L 445KM 327kW | 534 PLN (483) |
734 PLN | |||
Diesel |
730 d 218KM 160kW | 498 PLN (362) |
698 PLN | ||
740 d 258KM 190kW | 432 PLN (391) |
632 PLN | |||
745 d 330KM 243kW | 533 PLN (472) |
733 PLN | |||
730 d L 231KM 170kW | 433 PLN (362) |
633 PLN |
BMW Serii 7 F01 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
740i 326KM 240kW | 1217 PLN (505) |
1417 PLN | ||
740Li 320KM 235kW | 1171 PLN (443) |
1371 PLN | |||
750i 407KM 299kW | 1218 PLN (465) |
1418 PLN | |||
750Li 450KM 331kW | 944 PLN (313) |
1144 PLN | |||
Diesel |
730d 245KM 180kW | 916 PLN (343) |
1116 PLN | ||
730d 258KM 190kW | 1202 PLN (465) |
1402 PLN | |||
740d 306KM 225kW | 1203 PLN (487) |
1403 PLN | |||
740d 313KM 230kW | 1218 PLN (505) |
1418 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 7 354KM 260kW | 945 PLN (443) |
1145 PLN | ||
ActiveHybrid V8 465KM 342kW | 1217 PLN (554) |
1417 PLN |
BMW Serii 7 G11 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.4 750i 450KM 331kW | 1450 PLN (497) |
1650 PLN | ||
3.0 740i 326KM 240kW | 1123 PLN (357) |
1323 PLN | |||
3.0 740i 340KM 250kW | 1451 PLN (399) |
1651 PLN | |||
4.4 750i 530KM 390kW | 1450 PLN (556) |
1650 PLN | |||
Diesel |
3.0 730d 265KM 195kW | 1124 PLN (356) |
1324 PLN | ||
3.0 740d 320KM 235kW | 1123 PLN (399) |
1323 PLN | |||
3.0 750d 400KM 294kW | 1123 PLN (556) |
1323 PLN | |||
Hybryda |
3.0 745e 394KM 290kW | 1451 PLN (497) |
1651 PLN | ||
740e 326KM 240kW | 1450 PLN (562) |
1650 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 7 E65, F01 i G11 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW Serii 7 E65 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
730 i L 231KM 170kW | 378 PLN (216) |
578 PLN | ||
735 i L 272KM 200kW | 509 PLN (357) |
709 PLN | |||
745 i L 333KM 245kW | 374 PLN (304) |
574 PLN | |||
750 i L 367KM 270kW | 375 PLN (304) |
575 PLN | |||
760 i L 445KM 327kW | 508 PLN (402) |
708 PLN | |||
Diesel |
730 d 218KM 160kW | 508 PLN (356) |
708 PLN | ||
740 d 258KM 190kW | 509 PLN (402) |
709 PLN | |||
745 d 330KM 243kW | 509 PLN (405) |
709 PLN | |||
730 d L 231KM 170kW | 374 PLN (304) |
574 PLN |
BMW Serii 7 F01 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
740i 326KM 240kW | 1164 PLN (462) |
1364 PLN | ||
740Li 320KM 235kW | 1008 PLN (394) |
1208 PLN | |||
750i 407KM 299kW | 1007 PLN (320) |
1207 PLN | |||
750Li 450KM 331kW | 944 PLN (294) |
1144 PLN | |||
Diesel |
730d 245KM 180kW | 943 PLN (262) |
1143 PLN | ||
730d 258KM 190kW | 1008 PLN (320) |
1208 PLN | |||
740d 306KM 225kW | 1163 PLN (462) |
1363 PLN | |||
740d 313KM 230kW | 1163 PLN (394) |
1363 PLN | |||
Hybryda |
ActiveHybrid 7 354KM 260kW | 1164 PLN (393) |
1364 PLN | ||
ActiveHybrid V8 465KM 342kW | 1164 PLN (320) |
1364 PLN |
BMW Serii 7 G11 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.4 750i 450KM 331kW | 1484 PLN (399) |
1684 PLN | ||
3.0 740i 326KM 240kW | 1169 PLN (298) |
1369 PLN | |||
3.0 740i 340KM 250kW | 1483 PLN (324) |
1683 PLN | |||
4.4 750i 530KM 390kW | 1521 PLN (424) |
1721 PLN | |||
Diesel |
3.0 730d 265KM 195kW | 1170 PLN (200) |
1370 PLN | ||
3.0 740d 320KM 235kW | 1306 PLN (298) |
1506 PLN | |||
3.0 750d 400KM 294kW | 1169 PLN (324) |
1369 PLN | |||
Hybryda |
3.0 745e 394KM 290kW | 1522 PLN (399) |
1722 PLN | ||
740e 326KM 240kW | 1483 PLN (237) |
1683 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 7 E65, F01 i G11 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...
BMW Serii 7 to auto najwyższej klasy segmentu F, który produkowany jest od 1977 do dzisiaj. Obecnie jest 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A8, Lexus LS, Mercedes-Benz klasy S i Volkswagen Phaeton. BMW pojawia się z napędem spalinowym...