Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w BMW Serii 5 G30.
BMW Serii 5 G30 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 1777 PLN (556) |
1977 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 1348 PLN (357) |
1548 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 1778 PLN (497) |
1978 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 1948 PLN (556) |
2148 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 1777 PLN (452) |
1977 PLN | |||
2.0 520i 184KM 135kW | 1949 PLN (497) |
2149 PLN | |||
3.0 540i 333KM 245kW | 1948 PLN (583) |
2148 PLN | |||
Diesel |
2.0 518d 150KM 110kW | 677 PLN (127) |
877 PLN | ||
520d 190KM 140kW | 1777 PLN (496) |
1977 PLN | |||
525d 231KM 170kW | 1348 PLN (318) |
1548 PLN | |||
530d 265KM 195kW | 1778 PLN (584) |
1978 PLN | |||
540d 320KM 235kW | 1347PLN (357) |
1547 PLN | |||
Hybryda |
530e iPerformance 252KM 185kW | 1948 PLN (561) |
2148 PLN | ||
2.0 530e 292KM 215kW | 1948 PLN (497) |
2148 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 G30 dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
BMW Serii 5 G30 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 530i 252KM 185kW | 1483 PLN (461) |
1683 PLN | ||
540i 340KM 250kW | 1482 PLN (399) |
1682 PLN | |||
550i 462KM 340kW | 1183 PLN (298) |
1383 PLN | |||
4.4 M550i 530KM 390kW | 1483 PLN (324) |
1683 PLN | |||
4.4 600KM 441kW | 1169 PLN (263) |
1369 PLN | |||
2.0 520i 184KM 135kW | 1184 PLN (323) |
1384 PLN | |||
3.0 540i 333KM 245kW | 1170 PLN (398) |
1370 PLN | |||
Diesel |
2.0 518d 150KM 110kW | 355 PLN (169) |
555 PLN | ||
520d 190KM 140kW | 1483 PLN (423) |
1683 PLN | |||
525d 231KM 170kW | 1482 PLN (324) |
1682 PLN | |||
530d 265KM 195kW | 1169 PLN (399) |
1369 PLN | |||
540d 320KM 235kW | 1170 PLN (298) |
1370 PLN | |||
Hybryda |
530e iPerformance 252KM 185kW | 1183 PLN (393) |
1383 PLN | ||
2.0 530e 292KM 215kW | 1184 PLN (399) |
1384 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku BMW Serii 5 G30 wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Posiada on 7 generacji modelu, produkowanego w wersji nadwozia sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6 i Mercedes-Benz klasy E. BMW występuje z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13...
BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...
Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc...
BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...