Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mitsubishi Lancer VIII i IX wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Lancer VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 i 16V 82KM 60kW | 189 PLN | 309 PLN | ||
1.6 i 16V 98KM 72kW | 204 PLN | 324 PLN | |||
2.0 i 16V Sport 135KM 99kW | 205 PLN | 325 PLN |
Mitsubishi Lancer IX | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 MIVEC 109KM 80kW | 152 PLN | 272 PLN | ||
1.6 MIVEC 117KM 86kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
1.8 MIVEC 143KM 105kW | 204 PLN | 324 PLN | |||
Diesel |
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW | 201 PLN | 321 PLN | ||
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 170 PLN | 290 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mitsubishi Lancer VIII i IX dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Lancer VIII | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 i 16V 82KM 60kW | 124 PLN | 244 PLN | ||
1.6 i 16V 98KM 72kW | 138 PLN | 258 PLN | |||
2.0 i 16V Sport 135KM 99kW | 183 PLN | 303 PLN |
Mitsubishi Lancer IX | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.5 MIVEC 109KM 80kW | 124 PLN | 244 PLN | ||
1.6 MIVEC 117KM 86kW | 139 PLN | 259 PLN | |||
1.8 MIVEC 143KM 105kW | 183 PLN | 303 PLN | |||
Diesel |
1.8 DID MIVEC 150KM 110kW | 138 PLN | 258 PLN | ||
2.0 DID DOHC 140KM 103kW | 137 PLN | 257 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mitsubishi Lancer VIII i IX wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Ceed, Opel Astra, Toyota Auris i Volkswagen Golf. Mitsubishi Lancer pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia...
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia...
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia...
Mitsubishi Lancer to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1973 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe. Głównymi konkurentami modelu jest Chevrolet Cruiser, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia...