Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mitsubishi Colt VI i VII wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Colt VI | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.1 i 12V 75KM 55kW | 140 PLN | 260 PLN | ||
1.3 i 16V 95KM 70kW | 173 PLN | 293 PLN | |||
1.5 i 16V 109KM 80kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
1.5 CZT 150KM 110kW | 221 PLN | 341 PLN | |||
Diesel |
1.5 DI-D 68KM 50kW | 141 PLN | 261 PLN | ||
1.5 DI-D HP 95KM 70kW | 173 PLN | 293 PLN |
Mitsubishi Colt VII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.1 Cleartec DOHC 75KM 55kW | 141 PLN | 261 PLN | ||
1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
1.5T MIVEC 150KM 110kW | 221 PLN | 341 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mitsubishi Colt VI i VII dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mitsubishi Colt VI | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.1 i 12V 75KM 55kW | 123 PLN | 243 PLN | ||
1.3 i 16V 95KM 70kW | 150 PLN | 270 PLN | |||
1.5 i 16V 109KM 80kW | 151 PLN | 271 PLN | |||
1.5 CZT 150KM 110kW | 179 PLN | 299 PLN | |||
Diesel |
1.5 DI-D 68KM 50kW | 124 PLN | 244 PLN | ||
1.5 DI-D HP 95KM 70kW | 165 PLN | 285 PLN |
Mitsubishi Colt VII | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.1 Cleartec DOHC 75KM 55kW | 123 PLN | 243 PLN | ||
1.3 Cleartec MIVEC 95KM 70kW | 134 PLN | 254 PLN | |||
1.5T MIVEC 150KM 110kW | 151 PLN | 271 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mitsubishi Colt VI i VII wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mitsubishi Colt to auto klasy osobowej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, SEAT Ibiza i Hyundai i20. Mitsubishi Colt pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mitsubishi Colt to auto klasy osobowej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, SEAT...
Mitsubishi Colt to auto klasy osobowej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, SEAT...
Mitsubishi Colt to auto klasy osobowej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, SEAT...
Mitsubishi Colt to auto klasy osobowej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Micra, Toyota Yaris, Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Opel Corsa, SEAT...