Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Kia Rio II, III i IV wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Kia Rio II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW | 182 PLN | 302 PLN | ||
1.6 i 16V 112KM 82kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
Diesel |
1.5 CRDi 110KM 81kW | 205 PLN | 325 PLN |
Kia Rio III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW | 200 PLN | 320 PLN | ||
1.2 DOHC CVVT 86KM 63kW | 201 PLN | 321 PLN | |||
1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW | 224 PLN | 344 PLN | |||
Diesel |
1.1 WGT 75KM 55kW | 201 PLN | 321 PLN | ||
1.4 WGT 90KM 66kW | 201 PLN | 321 PLN |
Kia Rio IV | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDi 120KM 88kW | 203 PLN | 323 PLN | ||
1.2 DOHC 84KM 62kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
1.0 T-GDI 100KM 74kW | 204 PLN | 324 PLN | |||
Diesel |
1.4 WGT 90KM 66kW | 200 PLN | 320 PLN | ||
Hybryda |
1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW | 204 PLN | 324 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Rio II, III i IV dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Kia Rio II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 i 16V 97KM 71kW | 161 PLN | 281 PLN | ||
1.6 i 16V 112KM 82kW | 161 PLN | 281 PLN | |||
Diesel |
1.5 CRDi 110KM 81kW | 175 PLN | 295 PLN |
Kia Rio III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 DOHC CVVT 84KM 62kW | 175 PLN | 295 PLN | ||
1.2 DOHC CVVT 86KM 63kW | 174 PLN | 294 PLN | |||
1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
Diesel |
1.1 WGT 75KM 55kW | 170 PLN | 290 PLN | ||
1.4 WGT 90KM 66kW | 198 PLN | 318 PLN |
Kia Rio IV | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 T-GDi 120KM 88kW | 174 PLN | 294 PLN | ||
1.2 DOHC 84KM 62kW | 175 PLN | 295 PLN | |||
1.4 DOHC 100KM 74kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
1.0 T-GDI 100KM 74kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
Diesel |
1.4 WGT 90KM 66kW | 197 PLN | 317 PLN | ||
Hybryda |
1.0 T-GDI MHEV 120KM 88kW | 198 PLN | 318 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Kia Rio II, III i IV wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...
Kia Rio to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Renault Logan, Skoda Rapid i Volkswagen Polo. Kia Rio pojawia się z napędem spalinowym...