Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Kia Picanto I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Kia Picanto I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 SOHC 63KM 46kW | 136 PLN | 256 PLN | ||
1.1 DOHC 65KM 48kW | 181 PLN | 301 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 207 PLN | 327 PLN |
Kia Picanto II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 69KM 51kW | 147 PLN | 267 PLN | ||
1.2 85KM 63kW | 168 PLN | 288 PLN | |||
1.0 LPGi 67KM 49kW | 148 PLN | 268 PLN | |||
1.0 LPG 82KM 60kW | 169 PLN | 289 PLN |
Kia Picanto III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 DPI 67KM 49kW | 181 PLN | 301 PLN | ||
1.2 DOHC 84KM 62kW | 182 PLN | 302 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Kia Picanto I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Kia Picanto I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 SOHC 63KM 46kW | 119 PLN | 239 PLN | ||
1.1 DOHC 65KM 48kW | 135 PLN | 255 PLN | |||
Diesel |
1.1 CRDi 75KM 55kW | 152 PLN | 272 PLN |
Kia Picanto II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 69KM 51kW | 107 PLN | 227 PLN | ||
1.2 85KM 63kW | 120 PLN | 240 PLN | |||
1.0 LPGi 67KM 49kW | 107 PLN | 227 PLN | |||
1.0 LPG 82KM 60kW | 119 PLN | 239 PLN |
Kia Picanto III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.0 DPI 67KM 49kW | 184 PLN | 304 PLN | ||
1.2 DOHC 84KM 62kW | 185 PLN | 305 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Kia Picanto I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!. Kia Picanto pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....
Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....
Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....
Kia Picanto to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 2003 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Panda, Citroen C1, Opel Karl, Renault Twingo, Toyota Aygo i Volkswagen up!....