Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Nissan X-Trail I, II i III wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Nissan X-Trail I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 140KM 103kW | 203 PLN | 323 PLN | ||
2.5 i 16V 165KM 121kW | 220 PLN | 340 PLN | |||
Diesel |
2.2 Di 114KM 84kW | 185 PLN | 305 PLN | ||
2.2 Di 136KM 100kW | 186 PLN | 306 PLN |
Nissan X-Trail II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 141KM 104kW | 204 PLN | 324 PLN | ||
2.5 169KM 124kW | 219 PLN | 339 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 205 PLN | 325 PLN | ||
2.0 dCi 173KM 127kW | 222 PLN | 342 PLN |
Nissan X-Trail III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 DIG-T 160KM 118kW | 270 PLN | 390 PLN | ||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 231 PLN | 351 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 230 PLN | 350 PLN | |||
Diesel |
1.6 dCi 130KM 96kW | 198 PLN | 318 PLN | ||
1.7 dCi 150KM 110kW | 242 PLN | 362 PLN | |||
2.0 dCi 177KM 130kW | 241 PLN | 361 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Nissan X-Trail I, II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Nissan X-Trail I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 140KM 103kW | 161 PLN | 281 PLN | ||
2.5 i 16V 165KM 121kW | 183 PLN | 303 PLN | |||
Diesel |
2.2 Di 114KM 84kW | 150 PLN | 270 PLN | ||
2.2 Di 136KM 100kW | 155 PLN | 275 PLN |
Nissan X-Trail II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 141KM 104kW | 150 PLN | 270 PLN | ||
2.5 169KM 124kW | 169 PLN | 289 PLN | |||
Diesel |
2.0 dCi 150KM 110kW | 151 PLN | 271 PLN | ||
2.0 dCi 173KM 127kW | 155 PLN | 275 PLN |
Nissan X-Trail III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.3 DIG-T 160KM 118kW | 203 PLN | 323 PLN | ||
1.6 DIG-T 163KM 120kW | 187 PLN | 307 PLN | |||
1.3 DIG-T 158KM 116kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
Diesel |
1.6 dCi 130KM 96kW | 122 PLN | 242 PLN | ||
1.7 dCi 150KM 110kW | 203 PLN | 323 PLN | |||
2.0 dCi 177KM 130kW | 198 PLN | 318 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Nissan X-Trail I, II i III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda Kodiaq. Nissan X-Trail pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...
Nissan X-Trail to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Edge, Kia Sorento, Honda CR-V, Hundai Santa Fe, Peugeot 5008, Renault Koleos i Skoda...