Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Nissan Micra V wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Nissan Micra V | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
0.9 IG-T 90KM 66kW | 129 PLN | 249 PLN | ||
1.0 73KM 54kW | 155 PLN | 275 PLN | |||
1.0 DIG-T 117KM 86kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
1.0 IG 71KM 52kW | 130 PLN | 250 PLN | |||
1.0 IG-T 100KM 74kW | 191 PLN | 311 PLN | |||
1.0 IG-T 92KM 68kW | 192 PLN | 312 PLN | |||
Diesel |
1.5 dCi 90KM 66kW | 182 PLN | 302 PLN |
W rozpatrywanym modelu nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Nissan Micra V wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Nissan Micra V to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 2016 roku. Produkowane jest w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Nissan Micra V pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód...
Nissan Micra produkowany w latach 2003-2010 to już trzecia generacja bardzo popularnego, małego auta miejskiego. Występował on w wersji nadwoziowej 3 i 5 drzwiowej oraz Coupe-Cabrio. Model ten był chętnie wykorzystywany przez szkoły nauki jazdy oraz ośrodki egzaminacyjne. Samochód...
Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208,...
Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208,...