Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Mazda CX-5 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Mazda CX-5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW | 217 PLN | 337 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 218 PLN | 338 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW | 262 PLN | 382 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW | 285 PLN | 405 PLN | ||
2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW | 263 PLN | 383 PLN |
Mazda CX-5 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKY-G 160KM 118kW | 172 PLN | 292 PLN | ||
2.0 SKY-G 165KM 121kW | 217 PLN | 337 PLN | |||
2.5 SKY-G 194KM 143kW | 263 PLN | 383 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 184KM 135kW | 262 PLN | 382 PLN | ||
2.2 SKY-D 150KM 110kW | 218 PLN | 338 PLN | |||
2.2 SKY-D 175KM 129kW | 160 PLN | 280 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda CX-5 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Mazda CX-5 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKYACTIV-G 160KM 118kW | 159 PLN | 279 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 160 PLN | 280 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW | 236 PLN | 356 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 150KM 110kW | 228 PLN | 348 PLN | ||
2.2 SKYACTIV-D 175KM 129kW | 237 PLN | 357 PLN |
Mazda CX-5 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKY-G 160KM 118kW | 160 PLN | 280 PLN | ||
2.0 SKY-G 165KM 121kW | 159 PLN | 279 PLN | |||
2.5 SKY-G 194KM 143kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D 184KM 135kW | 201 PLN | 321 PLN | ||
2.2 SKY-D 150KM 110kW | 200 PLN | 320 PLN | |||
2.2 SKY-D 175KM 129kW | 159 PLN | 279 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Mazda CX-5 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota Rav4 i Volkswagen . Mazda CX-5 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru...
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru...
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru...
Mazda CX-5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mitsubishi Outlander, Nissan X-Trail, Subaru...