Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Audi Q7 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Audi Q7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.2 i V8 quattro 350KM 257kW | 370 PLN | 520 PLN | ||
3.6 FSI 280KM 206kW | 265 PLN | 415PLN | |||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 321 PLN | 471 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI quattro 233KM 171kW | 232 PLN | 382 PLN | ||
3.0 TDI DPF 245KM 180kW | 264 PLN | 414 PLN | |||
4.2 TDI 326KM 240kW | 305 PLN | 455 PLN | |||
4.2 TDI DPF 340KM 250kW | 321 PLN | 471 PLN |
Audi Q7 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 333KM 245kW | 437 PLN | 587 PLN | ||
60 TFSI E 3.0 455KM 335kW | 438 PLN | 588 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 301 PLN | 451 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 218KM 160kW | 257 PLN | 407 PLN | ||
3.0 45 TDI 231KM 170kW | 338 PLN | 488 PLN | |||
3.0 TDI 272KM 200kW | 339 PLN | 489 PLN | |||
4.0 TDI 435KM 320kW | 458 PLN | 608 PLN | |||
3.0 50 TDI 286KM 210kW | 302 PLN | 452 PLN | |||
Hybryda |
3.0 TFSI 340KM 250kW | 459 PLN | 609 PLN | ||
3.0 45 TDI Mild hybrid Quattro 231KM 170kW | 459 PLN | 609 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi Q7 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Audi Q7 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
4.2 i V8 quattro 350KM 257kW | 265 PLN | 415 PLN | ||
3.6 FSI 280KM 206kW | 211 PLN | 361PLN | |||
3.0 TFSI 333KM 245kW | 276 PLN | 426 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI quattro 233KM 171kW | 159 PLN | 309 PLN | ||
3.0 TDI DPF 245KM 180kW | 160 PLN | 310 PLN | |||
4.2 TDI 326KM 240kW | 275 PLN | 425 PLN | |||
4.2 TDI DPF 340KM 250kW | 273 PLN | 423 PLN |
Audi Q7 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
3.0 TFSI 333KM 245kW | 400 PLN | 550 PLN | ||
60 TFSI E 3.0 455KM 335kW | 400 PLN | 550 PLN | |||
2.0 TFSI 252KM 185kW | 232 PLN | 382 PLN | |||
Diesel |
3.0 TDI 218KM 160kW | 162 PLN | 312 PLN | ||
3.0 45 TDI 231KM 170kW | 259 PLN | 409 PLN | |||
3.0 TDI 272KM 200kW | 260 PLN | 410 PLN | |||
4.0 TDI 435KM 320kW | 400 PLN | 550 PLN | |||
3.0 50 TDI 286KM 210kW | 231 PLN | 381 PLN | |||
Hybryda |
3.0 TFSI 340KM 250kW | 375 PLN | 525 PLN | ||
3.0 45 TDI Mild hybrid Quattro 231KM 170kW | 375 PLN | 525 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Audi Q7 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Audi Q7 to pierwszy SUV tej niemieckiej marki premium, którego konkurencją jest VW Touareg oraz Porsche Cayenne. 2 generacja o której mowa weszła na rynek w 2015 roku i produkowana jest do dzisiaj. Ten ogromny samochód napędzają mogą napędzać dwa silniki benzynowe - 2.0 TFSI 252 KM lub 3.0...
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...
Audi Q7 to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest BMW X5, Volvo XC90 i Mercedes-Benz GLE. Audi Q7 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla...