Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 207 wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 207 | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 16V 88KM 65kW | 120 PLN | 240 PLN | ||
1.4 73KM 54kW | 147 PLN | 267 PLN | |||
1.4 VTi 95KM 70kW | 171 PLN | 291 PLN | |||
1.6 16V 109KM 80kW | 141 PLN | 261 PLN | |||
1.6 VTi 120KM 88kW | 142 PLN | 262 PLN | |||
1.6 THP 150KM 110kW | 231 PLN | 351 PLN | |||
Diesel |
1.4 HDi 68KM 50kW | 146 PLN | 266 PLN | ||
1.6 HDi 109KM 80kW | 160 PLN | 280 PLN | |||
1.6 HDi FAP 92KM 68kW | 150 PLN | 270 PLN | |||
1.6 HDi 90KM 66kW | 171 PLN | 291 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 207 dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 207 | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.4 16V 88KM 65kW | 78 PLN | 198 PLN | ||
1.4 73KM 54kW | 111 PLN | 231 PLN | |||
1.4 VTi 95KM 70kW | 149 PLN | 269 PLN | |||
1.6 16V 109KM 80kW | 110 PLN | 230 PLN | |||
1.6 VTi 120KM 88kW | 108 PLN | 228 PLN | |||
1.6 THP 150KM 110kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
Diesel |
1.4 HDi 68KM 50kW | 110 PLN | 230 PLN | ||
1.6 HDi 109KM 80kW | 148 PLN | 268 PLN | |||
1.6 HDi FAP 92KM 68kW | 148 PLN | 268 PLN | |||
1.6 HDi 90KM 66kW | 149 PLN | 269 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 207 wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Peugeot 207 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które było produkowane od 2006 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Renault Clio, Volkswagen Polo i Skoda Fabia. Peugeot 207 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Peugeot 207 to francuski samochód klasy aut miejskich produkowany w latach 2006-2012. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu hatchback 3d i 5d, kabrio oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją Peugeota 207 jest Renault Clio i Skoda Fabia.
Peugeot 207 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które było produkowane od 2006 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Renault Clio, Volkswagen Polo i Skoda Fabia....
Peugeot 207 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które było produkowane od 2006 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Renault Clio, Volkswagen Polo i Skoda Fabia....
Peugeot 207 to auto klasy aut miejskich segmentu B, które było produkowane od 2006 do 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstała 1 generacja modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi, coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Renault Clio, Volkswagen Polo i Skoda Fabia....