Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot Partner I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot Partner I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.4 75KM 55kW 120 PLN 240 PLN
1.8 90KM 66kW 142 PLN 262 PLN
1.6 16V 109KM 80kW 178 PLN 298 PLN
1.1 60KM 44kW 108 PLN 228 PLN
Diesel
 
1.9 D 70KM 51kW 138 PLN 258 PLN
2.0 HDi 90KM 66kW 173 PLN 293 PLN
1.6 HDi 90KM 66kW 184 PLN 304 PLN
1.6 HDi 75KM 55kW 193 PLN 313 PLN
1.9 D 68KM 50kW 165 PLN 285 PLN

   

Peugeot Partner II
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 98KM 72kW 164 PLN 284 PLN
1.6 110KM 81kW 202 PLN 322 PLN
Diesel
 
1.6 HDi 90KM 66kW 203 PLN 323 PLN
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 241 PLN 361 PLN
1.6 BlueHDi 100KM 74kW 243 PLN 363 PLN
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 220 PLN 340 PLN
1.6 HDi 75KM 55kW 222 PLN 342 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot Partner II dla tylnej osi przedstawiono poniżej. W Peugeot Partner I nie zastosowano tarczowego układu hamulcowego dla tylnej osi.

Peugeot Partner II
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 98KM 72kW 127 PLN 247 PLN
1.6 110KM 81kW 169 PLN 289 PLN
Diesel
 
1.6 HDi 90KM 66kW 141 PLN 261 PLN
1.6 HDi FAP 92KM 68kW 157 PLN 277 PLN
1.6 BlueHDi 100KM 74kW 170 PLN 290 PLN
1.6 BlueHDi 120KM 88kW 197 PLN 317 PLN
1.6 HDi 75KM 55kW 170 PLN 290 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot Partner I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Peugeot Partner I i II - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy. Peugeot Partner pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot Partner (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot Partner (I, II) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot Partner to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu kombivan i furgon. Głównymi konkurentami modelu jest Dacia Dokker, Fiat Doblo, Opel Combo, Renault Kangoo i Volkswagen Caddy....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę