Peugeot 508 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 508 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 508 I
Paliwo Silnik Przednia oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 VTi 120KM 88kW 178 PLN 298 PLN
1.6 THP 156KM 115kW 198 PLN 318 PLN
1.6 THP 163KM 120kW 211 PLN 331 PLN
Diesel
 
2.0 HDi FAP 163KM 120kW 211 PLN 331 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 165 PLN 285 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 263 PLN 383 PLN
2.0 BlueHDi 180KM 132kW 210 PLN 330 PLN
2.2 HDi FAP 204KM 150kW 251 PLN 371 PLN
1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW 178 PLN 298 PLN
Hybryda
 
2.0 HYbrid4 200KM 147kW 198 PLN 318 PLN

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 508 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Peugeot 508 I
Paliwo Silnik Tylna oś
Średnia cena Średni koszt +
wymiana
Benzyna

 
1.6 VTi 120KM 88kW 89 PLN 209 PLN
1.6 THP 156KM 115kW 102 PLN 222 PLN
1.6 THP 163KM 120kW 178 PLN 298 PLN
Diesel
 
2.0 HDi FAP 163KM 120kW 178 PLN 298 PLN
2.0 HDi FAP 140KM 103kW 131 PLN 251 PLN
2.0 BlueHDi 150KM 110kW 194 PLN 314 PLN
2.0 BlueHDi 180KM 132kW 165 PLN 285 PLN
2.2 HDi FAP 204KM 150kW 194 PLN 314 PLN
1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW 132 PLN 252 PLN
Hybryda
 
2.0 HYbrid4 200KM 147kW 176 PLN 296 PLN

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 508 I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Peugeot 508 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Peugeot 508 I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 508 I - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 508 I - Cena serwisu klimatyzacji

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 508 I - Cena wymiany sprzęgła

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

Peugeot 508 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 508 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 508 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Kia Optima, Mazda 6, Ford Mondeo, Opel Insignia i Skoda Superb. Peugeot 508 pojawia się...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę