Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 3008 I i II wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 3008 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 THP 156KM 115kW | 195 PLN | 315 PLN | ||
1.6 VTI 120KM 88kW | 149 PLN | 269 PLN | |||
1.2 PureTech 130KM 96kW | 176 PLN | 296 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 198 PLN | 318 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDI 109KM 80kW | 149 PLN | 269 PLN | ||
1.6 HDi FAP 116KM 85kW | 176 PLN | 296 PLN | |||
2.0 HDI 150KM 110kW | 196 PLN | 316 PLN | |||
2.0 HDI 163KM 120kW | 237 PLN | 357 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 176 PLN | 296 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HDi HYbrid4 163KM 120kW | 258 PLN | 378 PLN | ||
2.0 Hybrid4 200KM 147kW | 215 PLN | 335 PLN |
Peugeot 3008 II | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 PureTech 130KM 96kW | 224 PLN | 344 PLN | ||
1.6 THP 165KM 121kW | 257 PLN | 377 PLN | |||
1.6 PureTech 181KM 132kW | 288 PLN | 408 PLN | |||
Diesel |
1.5 BlueHDI 130KM 96kW | 224 PLN | 344 PLN | ||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 256 PLN | 376 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 288 PLN | 408 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 312 PLN | 432 PLN | |||
Hybryda |
1.6 HYBRID 225KM 165kW | 344 PLN | 464 PLN | ||
1.6 HYBRID 181KM 133kW | 312 PLN | 432 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 3008 I i II dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 3008 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.6 THP 156KM 115kW | 176 PLN | 296 PLN | ||
1.6 VTI 120KM 88kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
1.2 PureTech 130KM 96kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 177 PLN | 297 PLN | |||
Diesel |
1.6 HDI 109KM 80kW | 131 PLN | 251 PLN | ||
1.6 HDi FAP 116KM 85kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
2.0 HDI 150KM 110kW | 176 PLN | 296 PLN | |||
2.0 HDI 163KM 120kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
Hybryda |
2.0 HDi HYbrid4 163KM 120kW | 231 PLN | 351 PLN | ||
2.0 Hybrid4 200KM 147kW | 206 PLN | 326 PLN |
Peugeot 3008 II | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 PureTech 130KM 96kW | 156 PLN | 276 PLN | ||
1.6 THP 165KM 121kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
1.6 PureTech 181KM 132kW | 224 PLN | 344 PLN | |||
Diesel |
1.5 BlueHDI 130KM 96kW | 154 PLN | 274 PLN | ||
1.6 BlueHDi 120KM 88kW | 131 PLN | 251 PLN | |||
2.0 BlueHDi 150KM 110kW | 182 PLN | 302 PLN | |||
2.0 BlueHDi 180KM 132kW | 212 PLN | 332 PLN | |||
Hybryda |
1.6 HYBRID 225KM 165kW | 231 PLN | 351 PLN | ||
1.6 HYBRID 181KM 133kW | 224 PLN | 344 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 3008 I i II wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR. Peugeot 3008 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 2009 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover i SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Kadjar i Toyota C-HR....
Peugeot 3008 to pierwszy crossover tego francuskiego producenta. Produkcja rozpoczęła się w 2009 roku, tak jak minivana 5008. Omawiana generacja to druga odsłona Peugeota 5008, którego produkcja ruszyła w 2016 roku i trwa do dziś. Do wyboru były 2 silniki benzynowe 1.2 PureTech 130 KM, 1.6...