Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.
Cena wymiany klocków hamulcowych w Peugeot 208 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 208 I | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 VTI 82KM 60kW | 120 PLN | 240 PLN | ||
1.4 VTI 95KM 70kW | 142 PLN | 262 PLN | |||
1.2 THP 110KM 81kW | 178 PLN | 298 PLN | |||
1.6 VTI 120KM 88kW | 189 PLN | 309 PLN | |||
1.6 GTI 200KM 147kW | 215 PLN | 335 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 197 PLN | 317 PLN | |||
Diesel |
1.6 e-HDI 92KM 68kW | 138 PLN | 258 PLN | ||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 149 PLN | 269 PLN | |||
1.6 e-HDI 116KM 85kW | 189 PLN | 309 PLN |
Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 208 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.
Peugeot 208 I | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
1.2 VTI 82KM 60kW | 67 PLN | 187 PLN | ||
1.4 VTI 95KM 70kW | 126 PLN | 246 PLN | |||
1.2 THP 110KM 81kW | 138 PLN | 258 PLN | |||
1.6 VTI 120KM 88kW | 134 PLN | 254 PLN | |||
1.6 GTI 200KM 147kW | 195 PLN | 315 PLN | |||
1.6 THP 156KM 115kW | 185 PLN | 305 PLN | |||
Diesel |
1.6 e-HDI 92KM 68kW | 78 PLN | 198 PLN | ||
1.6 BlueHDi 100KM 74kW | 116 PLN | 236 PLN | |||
1.6 e-HDI 116KM 85kW | 134 PLN | 254 PLN |
Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 208 I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Peugeot 208 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.
Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....
Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....